שבתו עיתונאי רשות השידור ומחריפים את המחאה: 'נתניהו רוצה רק תעמולה'

העובדים העיתונאיים ברשות השידור קיימו היום (רביעי) אסיפת מחאה בירושלים במחאה על חוק תאגיד השידור הישראלי, כפי שהונח לפתחה של ועדה מיוחדת בכנסת בראשות ח"כ צחי הנגבי מהליכוד . העובדים נאבקים בעיקר על שני סעיפים בחוק – למנוע מהכנ"ר, העומד כיום בראש רשות השידור, לפטר עובדים ולקבוע כי 95% מעובדי תאגיד השידור החדש שיקום יהיו עובדי הרשות הנוכחית.

2015-07-29_194351

בזמן אסיפת המחאה העיתונאים בירושלים ובתל-אביב,הפסיקו את השידורים ברשתות הרדיו למשך שעתיים והשמיעו מסר לפיו "עיתונאי רשות השידור מוחים על כוונת הממשלה לפטר מאות עובדים על לא עוול בכפם". כעת, הם מבהירים, בדעתם להרחיב את צעדי המחאה ולעשות שימוש בערוץ 1 וברשתות קול ישראל לצורך קידום דרישותיהם.

איציק יושע, יו"ר ועד העובדים העיתונאים בקול ישראל בתל-אביב, מסר לכלל העיתונאים ברשות השידור לאחר הישיבה: "אנו מפעל כמו כל ועד עובדים שדואג לחיים שלו. נבצע פעולות אגרסיביות שלא נקטנו אותן עד היום, כולל הפגנות ופעולות מול חברי הכנסת, מקבלי החלטות במשק וגיוס תמיכה ציבורית רחבה". יושע קרא לכל ועדי העובדים במשק לשתף פעולה. רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים בתל-אביב, הוסיף, כי "החומה בחוק שחצצה בין הפוליטיקאים ורשות השידור – קרסה. נתניהו רוצה תעמולה, ואנחנו רוצים שידור ציבורי".

גם נשיאת מועצת העיתונות בישראל, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, מתחה היום ביקורת על השינויים שיוזמת הממשלה בחוק שהתקבל רק בשנה שעברה. "אחד השינויים המדאיגים המסתמנים בחוק יחזיר את סמכות מינוי מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי החדש לשר התקשורת, לאחר שבחוק שעבר בשנה שעברה הוחלט ששופט בדימוס ירכיב את ועדת האיתור למנהל", אמרה דורנר.