שביתת בתי הספר הנוצרים: דיון פגרה מיוחד בכנסת

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הצליח לאסוף 51 חתימות של חברי כנסת ממפלגות האופוזיציה על מנת לכנס את מליאת הכנסת שתנסה למצוא פתרון למשבר בתי הספר הנוצרים. לדבריו "33 אלף התלמידים והתלמידות שעדיין לא פתחו את שנת הלימודים זקוקים לפתרון מיידי. המדינה שאינה מסוגלת לקלוט אותם לחינוך הממלכתי מתנערת מאחריותה הבסיסית לחינוכם. הממשלה בוחרת לפגוע במערכת חינוך מצטיינת, שכל דרישתה הוא שוויון בתקצוב לעומת בית ספר יהודים בעלי אותה הגדרה בחוק".

2015-09-12_194120

עוד מסר עודה "הצלחנו לשכנע 51 חברי כנסת בחתימה על בקשה לכינוס מליאת הכנסת לדיון מיוחד בנושא בתי הספר הנוצרים. אני צופה שיושב ראש הכנסת יידחה את קיום הישיבה עד לאחר ראש השנה, אך ברגע שהישיבה תיערך, עלינו להיות מוכנים להגיע בהמונים: תלמידים, מורים ואנשי דת במטרה למחות". ח"כ עודה הדגיש ש"למרות הפערים האידיאולוגיים אני רוצה להודות לבוז'י הרצוג, מירב מיכאלי, יוסי יונה וזוהיר בהלול (המחנה הציוני), עופר שלח (יש עתיד) וזהבה גלאון (מרצ) על הסכמתם המיידית להצטרף להצעה של הרשימה המשותפת. אנחנו מבטיחים להמשיך להיאבק בכל הדרכים, הציבוריות והרשמיות, כדי לאפשר ל-33 אלף תלמידים לחזור ללימודים בראש מורם".

יצוין שבתחילת השבוע כינסו ראשי בתי הספר הנוצריים מפגש חירום והודיעו על החרפת צעדיהם במידה שבעיית התקצוב לא תיפטר. השביתה מתבצעת בגיבוי מלא של ההורים, המורים ומנהלי בתי הספר ולכן הזמן לא יהווה גורם לחץ עליהם לסגת מדרישותיהם. הם מסרו שמשרד החינוך מפלה אותם וגורע מתקציבם בעשר השנים האחרונות ואילו השנה כאמור זה הגיע לשיא עם תקציב של 29% אחוז בלבד ממה שמקבלים בבתי ספר החרדיים.