שביתות מתוכננות במרכז הרפואי לגליל בנהריה ובצהרונים בחולון

ביום ראשון הקרוב יקיימו עובדי המרכז הרפואי לגליל בנהריה שביתת אזהרה בת יום אחד, שבמהלכה תופסק הפעילות בבית החולים. הרקע לשביתה הוא סכסוך העבודה שהוכרז עוד באוגוסט כתוצאה ממחסור חמור בכוח אדם שפוגע באופן שיטתי בעובדים, תוך סיכון הצוות והמטופלים. במסגרת השביתה לא יינתנו טיפולים בבית החולים למעט שירותי חירום.

2017-11-17_203903

בחודשים האחרונים ניטש קרב עז בין מנהל בית החולים, ד"ר מסעוד ברהום, לבין שר הבריאות, יעקב ליצמן, סביב מצבו הכספי של בית החולים. הסיבה המרכזית לסכסוך העבודה נעוצה בגירעון התקציבי המתמשך ממנו סובל בית החולים, ובמחסור בצוות רפואי שנובע, בין היתר, מכך שבית החולים צמח לאורך השנים מבלי שנוספו לו תקנים שהולמים את הגידול ואת היקף פעילותו. כך, למשל, נפתחה מחלקה לטובת פצועים ממלחמת האזרחים הארוכה בסוריה שמאוישת בכל רגע נתון בכ-35 מטופלים, וזאת ללא תוספת של אפילו רופא אחד.

המרכז הרפואי לגליל משרת אוכלוסייה של כ-600 אלף תושבי הגליל המערבי. בית החולים מכיל 722 מיטות אשפוז ומונה כ-2,600 עובדים בהם 450 רופאים ו-1,150 אחיות, וקיים מחסור של כ-80 רופאים וכ-12 אחיות ומיטות אשפוז.

בחולון שבתו אתמול (חמישי) הסייעות בצהרונים של רשת קהילה ופנאי העירונית. על פי ידיעה ב"השקמה חולון", השביתה הקיפה את כל בתי הספר והגנים. מראשי מאבק העובדים נמסר כי השביתה התנהלה כמתוכנן ללא חריגים וכל העובדים שבתו ללא יוצא מהכלל.

סייעות רשת קהילה ופנאי הודיעו בהמשך כי עקב אי התייחסות הנהלת הרשת לדרישות העובדים, תתקיים שביתה נוספת ביום שני הקרוב. בהודעת פנייה להורי ילדי הצהרונים כתבו: "אנו מבקשות להודיע ולהתנצל על כי ביום שני, ה20 בנובמבר, לא יופעלו הצהרונים והמעונות ברשת קהילה ופנאיבהמשך להודעתנו הקודמת, אנו נאלצות להמשיך במאבק וכולנו תקווה כי נגיע במהרה להסכם מכבד ונמשיך בעבודתנו החשובה ברוח טובה וביתר מרץ".