שביתה כללית באום אל-פחם בעקבות רציחתם של שני צעירים בסוף השבוע

 

שביתה כללית הוכרזה הבוקר (ראשון) בעיר אום אל-פחם בשל אוזלת ידה של המשטרה בכל הנוגע להחזקת הנשק הבלתי-חוקית. בשביתה השתתפו מוסדות החינוך, העירייה ובתי עסק. ההחלטה התקבלה אתמול בתום ישיבת חירום של מועצת העירייה בשיתוף הוועד העממי, ועל רקע רציחתם של שני תושבי העיר ביום שישי האחרון: מוחמד ראפת אגבריה וחוסיין מחאג'נה, בני 25 ו-27, שהיו אמורים להתחתן בשבועות הקרובים. על כך מוסר העיתון "אל אתיחאד".

2016-04-24_190725

כרזה בעברית בהפגנה שנערכה אתמול באום אל-פחם: "אוזלת היד של המשטרה – הזמנה לפשע הבא" (צילום: אתר פאנט)

סמוך לשעה 20:00 ביום שישי האחרון התקבל דיווח במוקד המשטרה על תקרית ירי שהתרחשה בעיר. כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום יחד עם צוות מד"א, שקבע את מותו של צעיר בן 27 לחייו. כשעתיים מוקדם יותר התרחשה תקרית אחרת בשכונת אל-ביר בעיר. צעיר בן 25 נפצע קשה לאחר שנורה בידי אלמונים. הצעיר פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים "העמק" בעפולה, אולם שם הוא מת מפצעיו.

בעקבות שני מעשי הרצח, אתמול נערכה הפגנה מול משרדי מהנדס העיר. עשרות המפגינים נשאו שלטים בערבית ובעברית ובהם אמר "האם המשטרה יודעת על המתחרש באום אל-פאחם?", "פענוח מהר של רצח יהודים וקבורת תיקים כאשר מדובר בערבים? אנו דורשים פתרון!" ו"אוזלת היד של המשטרה – הזמנה לפשע הבא". חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת), תושב אום אל פחם בעצמו, אמר הבוקר לגל"צ שלטענתו המשטרה לא מתאמצת מספיק: "הציבור הערבי על סף אינתיפאדה אזרחית. בעיר יש אלפי כלי נשק בלתי חוקיים, וכל עוד נשק זה מופנה לאלימות בתוך החברה המשטרה לא מתאמצת מספיק כדי לתפוס את האחראיים ולהעמידם לדין. אם אותו נשק היה מופנה לפעילות על רקע לאומי, המשטרה הייתה שמה את ידיה על האחראים תוך שעות".