שביתה במוסדות התרבות בחולון בכלל ש'ההנהלה מורחת את המו"מ עם העובדים'

עובדי החברה לפיתוח תיאטרון, מוזיקה ומחול חולן, שבתו אתמול (רביעי) ברשת ספריות המדיטק, המרכז לאמנות דיגיטלית, סינמטק חולון, תיאטרון המדיטק, מוזיאון העיצוב ומוזיאון הקומיקס והקריקטורה, וכן את תיאטרון חולון, במחאה על סירוב ההנהלה להתקדם במו"מ על הסכם קיבוצי. לדברי הוועד מדובר ב"מריחה וזלזול למרות שבית הדין לעבודה חייב את הנהלת מוסדות התרבות לשבת למו"מ עם העובדים. רק במהלך החודש האחרון בוטלו שלוש פגישות מו"מ".

2017-05-11_201529

החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול חולון בע"מ היא אחת מחמש החברות העירוניות שמפעילה עיריית חולון, שבכולן מכהן ראש העיר, מוטי ששון, כיו"ר הדירקטוריון. בחברה כ-450 עובדות ועובדים, בהם ספרנים, מקרינים, מנהלי מכירות ומדריכים המאוגדים בכוח לעובדים.

בפגישות המו"מ שכן התקיימו עד כה סירבה ההנהלה לדרישות העובדים, שמרוויחים שכר שאינו עולה בהרבה על שכר המינימום. אך מאבק העובדים שהחל כמאבק לשיפור תנאי ההעסקה, הפך במידה רבה למאבק על עתידם של מוסדות התרבות בעיר. במשך למעלה משנה פועלים מוסדות התרבות ללא סמנכ"ל התפעול, סמנכ"לית השיווק, סמנכ"לית הכספים, האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב ומוזיאון הקריקטורה והקומיקס והמנהל האמנותי של תיאטרון המדיטק. הוועד קורא לא רק לחזרה מיידית לשולחן המשא ומתן, אלא לאיוש משרות שיאפשר הפעלה תקינה של מוסדות התרבות הייחודיים של העיר חולון.

עוד על המאבק:

https://www.facebook.com/holonunion