רבבות הפגינו בטורקיה ובאירופה בדרישה לשחרר את ראשי מפלגת העמים הדמוקרטית

רבבות הפגינו בטורקיה ובבירות אירופה אתמול (שבת) וביום שישי בדרישה לשחרר את ראשי מפלגת העמים הדמוקרטית הטורקית (HDP). הערב צפויות מחאות נוספות בייחוד בגרמניה ובבריטניה. בקלן כבר נערכה מחאה המונית ראשונה ביום שישי בה לקחו חלק כ-10 אלף כורדים ופעילי שמאל ביניהם חברי מפלגת השמאל. אלפי בני אדם הפגינו אתמול בפריז, בירת צרפת, נגד מעצרם של מנהיגי מפלגת השמאל והמיעוטים בטורקיה. רוב המפגינים היו חברי הקהילה הכורדית של צרפת שהניפו דגלים כורדיים בצעדה מכיכר הרפובליקה לכיכר שאטלה בעיר, תוך קריאות "עצרו את ארדואן" ו"הפשיזם לא יעבור". בהפגנה לקחו חלק גם פעילי המפלגה הקומוניסטית והנוער הקומוניסטי. על כך מסר העיתון "הומניטה".

2016-11-06_202248

מפגינים בשטרסבורג שבצרפת נגד מעצר מנהיגי מפלגת העמים הדמוקרטית בטורקיה (צילום: הומניטה)

גם בשטרסבורג, רן מרסיי וערים נוספות ברחבי צרפת התקיימו אתמול הפגנות מחאה. המפגינים הניפו כרזות של המחוקקים שנעצרו ושלטים בהם נכתב "לעצור את ארדואן". שני מנהיגי מפלגת העמים הדמוקרטית פיגן יוקסקדה ו סלהאטין דמירטאש, ומחוקקים נוספים מטעם המפלגה נעצרו בשעות הבוקר המוקדמות בשישי במסגרת "צעדי החירום" שנוקט המשטר האיסלאמיימני בטורקיה נגד הכוחות הפוליטיים הכורדים ושל השמאל.

באתונה אלפי מפגינים צעדו לעבר שגרירות טורקיה שבמרכז בירת יוון וקראו "ארדואן פשיסט". באתונה הונפו כרזות ותמונותיהם של חברי הפרלמנט שנערצו בטורקיה וכרזה גדולה בה נאמר "נאבקים בדיקטטורה של ארדואן". גם באיסטנבול ובערים נוספות ברחבי טורקיה נערכו הפגנות שדוכאו ביד קשה על ידי המשטרה. באיסטנבול ביום שישי, אלפים ניסו להפגין במרכז העיר, אך המשטרה פעלה בכוח רב כדי לפזר את המפגינים.