ראשי ועדים דורשים ממנכ"ל מנורה מבטחים: עצור את הפגיעה בהתארגנות העובדים

שורה של ראשי ועדי עובדים במקומות עבודה מרכזיים חתמו אתמול (רביעי) על עצומה שנשלחה למנכ"ל מנורה מבטחים, מוטי רוזן, בדרישה לחדול מניסיונות הפגיעה הבלתי חוקיים בהתארגנות עובדי חברת הביטוח בהסתדרות. "מדיווח שהועבר אלינו עולה כי חברתכם מתערבת באופן בוטה בניסיון עובדיה להתארגן במסגרת ההסתדרות", נכתב, "אנו כוועדי עובדים חשים הזדהות וסולידריות עם עובדי מנורה מבטחים החפצים להקים ועד עובדים במסגרת ההסתדרות ולכונן יחסי עבודה קיבוציים. לא נוכל לעמוד בצד לנוכח ההתנהלות נגד ההתארגנות של העובדים ואנו דורשים מכם להימנע מכל צעד שיש בו כדי לפגוע בזכותם של העובדים לממש את זכות ההתארגנות שלהם. אנו מגנים בכל תוקף כל פעולה שיש בה כדי למנוע מהעובדים לממש את זכותם להצטרף להסתדרות".

2015-04-02_182921

חבר ועד פעולה במנורה: נסים טורקיה, מנהל מחלקת ביקורת מערכות מידע, בעת הפצת עלונים לעמיתיו ובהם הקריאה להצטרף להתארגנות (צילום: התאגדות עובדי מנורה)

על המכתב שנשלח למנכ"ל מנורה מבטחים חתומים בין היתר: שלמה כפיר, יו"ר ועד בזק; איציק יהודה מתעש, ברק לוי מפלאפון, סמי שלום ממכון התקנים, אחיאב שמחי מתנובה, שמעון שטרית מסונול, אלירן קוזליק ממפעל טבע כפר סבא ואמנון ברוכיאן מבית החולים הדסה. עוד כתבו ראשי הוועדים כי "אם לא תחדל החברה מלהתערב במהלך ההתארגנות, נבחן נקיטת צעדים לתמיכה סולידרית בוועד הפעולה של מנורה מבטחים, יחד עם הגורמים המקצועיים בהסתדרות".

יצוין שההסתדרות הגישה ביום שני האחרון עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בתלאביב בבקשה דחופה לחייב את מנורה מבטחים לבטל את פיטוריו של עובד, שהתבשר על סיום העסקתו מיד עם חשיפת פעילותו כחבר ועד הפעולה שמונה על ידי ההסתדרות וגורם מוביל בהתארגנות עובדי החברה. בנוסף לדרישת ההסתדרות להשיבו באופן מיידי לעבודתו, ההסתדרות ביקשה לחייב את החברה בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של כ-200 אלף שקל בגין הניסיונות הבלתי חוקיים שלה לסכל ולמנוע את התארגנות העובדים, המהווים הפרה של חוק הסכמים קיבוציים. בסוף השבוע האחרון, ההסתדרות אף העבירה לרוזן, מכתב אזהרה ובו פירוט חשדות מבוססים לגבי מעורבותם של מנהלים בחברה בפעולות בלתי חוקיות שנועדו לטרפד את מהלך ההתארגנות.

לעמוד הפייסבוק של ועד עובדי מנורה מבטחים:

https://www.facebook.com/hitagdut.menora