קיבלו הודעת הסגירה בווטסאפ: יפוטרו כל עובדי מפעל המלט בהר-טוב

הבעלים של מפעל המלט הוותיק בהר-טוב סמוך לבית שמש, משפחת וייל, החליטו לסגור את המפעל – ולפטר את 55 עובדיו. כך הודיע אתמול (רביעי) הדירקטוריון של החברה לראש ועד העובדים, אמיר אסרף. המפעל שנרכש מחברת "נשר" ייסגר בשבועות הקרובים כי לדברי ההנהלה "נקלע לקשיים כלכליים". לאחר הפסקת הייצור הצפויה, החברה מתכוונת להמשיך לפעול ולייבא מלט מוגמר.

יצוין שההנהלה גייסה את העובדים לפני כארבע שנים, ב-2018, כדי להילחם בייבוא המלט בטענה כי הוא נרכש ממפעלים בטורקיה במחירי היצף. אז, עובדי החברה הפגינו מול משרד האוצר והאשימו את שר האוצר דאז משה כחלון בהעדפת הייבוא על פני הייצור המקומי. במהלך ההפגנות בייבוא המלט נעצרו עובדים רבים וההנהלה אף מימנה להם עורך דין.

מוועד העובדים נמסר כי ההודעה על הסגירה נשלחה על ידי ההנהלה באמצעות הווטסאפ ושפיטורים נעשו ללא הסכמה. עוד מתכננים העובדים לפתוח במחאות ובמאבק משפטי נגד בעלי החברה. לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, ההנהלה העבירה פעילויות מהמפעל לאתרים אחרים. "העובדים ממשיכים לעבוד כרגיל", כתב בונפיל למנכ"ל רונן יונה. "פעילות המפעל, לרבות פריקה והוצאת מלט שקשור למפעל, הועתקו לאתר בנמל אשדוד שקשור לפעילות המפעל".

"עוד נודע לי שפעילות אריזת שקי המלט הועתקה למקום אחר שבו נארזים שקי מלט תחת הלוגו של המפעל והחברה 'מלט הר-טוב'. העתקת פעילויות של המפעל באצטלה של 'סגירת מפעל' לא מהווה סגירת מפעל, אלא התנהלות חסרת תום לב באופן מובהק. לאחר עיון מעמיק בהסכם הקיבוצי, עמדתנו היא שהמפעל לא נסגר והעובדים ממשיכים לעבוד".