קבלת פנים לראש הממשלה נתניהו בעין מאהל: כאן לא מכבדים גזענים

כ-600 בני אדם הפגינו היום (חמישי) נגד ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הוקרה שנערך בכפר בעין מאהל שבגליל. נתניהו הוזמן לקבלת אות הוקרה מראש מועצת עין מאהל, וליד אבוליל, על "תרומתו" ליישוב. בטקס נכח גם שר השיכון יואב גלנט מאות המפגינים התייצבו מאחורי כרזה גדולה בעברית ובערבית בה נכתב "בעין מאהל לא מכבדים גזענים"

ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי קראה אמש לתושבי המועצה המקומית עין מאהל והסביבה, להשתתף בהפגנה. חד"ש, מק"י ובנק"י הצטרפו לקריאה והזמינו את חבריהן לקחת חלק במחאה.

2017-12-28_213911

יצוין ששישה מתוך 11 חברי מועצת הרשות המקומית גינו את ההזמנה ולא השתתפו בקבלת הפנים. טרם ביקורו של נתניהו, פרסמה ועדת תושבי הכפר הודעה לפיה היא מתנגדת בנחרצות לביקורו של ראש הממשלה  באזור. "עין מאהל הוא יישוב ערבי קטן המונה כ-15 אלף נפשות והינו חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהעם הפלסטיני שמנהל מאבק נגד הכיבוש ונגד ההחלטות הגזעניות של הממשלה בראשותה עומד נתניהו – אותו ראש ממשלה שבכהונתו חוקקו מספר חוקים גזענים המפלים את המיעוט הערבי שחי בתוך מדינת ישראל", כתבו התושבים.

"תושבי כפר עין מאהל לא יקבלו ראש ממשלה שרואה במיעוט הערבי אויב, ובבחירות האחרונות פגע בצורה בוטה בציבור המצביעים כאשר אמר ש'הערבים נוהרים לקלפיות'. צר לנו שראש המועצה הנכבד בחר להזמין את ראש הממשלה ולהעניק לו תעודת הוקרה, אותה תעודה תוענק על העוני והאבטלה ועל מדיניות ההפקעה של אדמות עין מאהל, הוקרה על המחסור בתנאים ובתשתיות", הוסיפו.

נתניהו היה אמור לקבל את אות ההוקרה מראש המועצה על תרומתו "לפיתוח האזור והזרמת תקציבים ליישוב" כבר בחודש יולי. אך בזמנו הוחלט במועצה לדחות את האירוע, שתוכנן במשך שבעה חודשים.

בעקבות האירועים בירושלים, התגברה המחאה ברשת נגד ביקורו של נתניהו ויו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) קרא לבטל את הענקת אות ההוקרה. "שאות הוקרה ילך לנתניהו זה לא מתאים לראש ממשלה גזען מרגליו ועד ראשו. נתניהו מסית מספר אחד נגד אזרחים ישראלים מאז הקדנציה הראשונה ועכשיו בא העניין של מסגד אל אקצא. דבר כזה לא מקובל ואנחנו בטוחים שהוועדות העממיות והאנשים המכובדים לא יקבלו את פניו של ראש הממשלה", אמר אז עודה.