צעירים ערבים ועיתונאים הותקפו: בירושלים נמשכת ההשתוללות הגזענית

נמשכות תקיפות של פלסטינים בידי יהודים גזענים ברחבי ירושלים. מדי ערב השבוע הסתובבו במרכז העיר עשרות צעירים יהודים, תוך שהם קוראים "מוות לערבים" ותוקפים עוברי אורח במכות, באבנים ובגז מדמיע. ארגון להב"ה הפשיסטי קרא לתומכיו להגיע הערב (חמישי) לשער שכם ולמרכז העיר המערבית ו"להגן על הכבוד היהודי". על כך הגיב ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) ומסר " האלימות הגזענית בירושלים נמשכת. פניתי לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדרישה שיבלום את מצעד השנאה והפוגרום שמתכנן הערב הימין הפשיסטי ברחובות העיר".

יצוין שאמש הותקפו באגרופים ובעיטות גם צוותי תקשורת של חדשות 13 וכאן בירושלים. כתב כאן חדשות, סולימאן מסוודה, וכתב חדשות 13, יוסי אלי, וצוותיהם הותקפו בברוטליות בכיכר ציון במסגרת סיקור התקיפות האלימות של יהודים מוסתים נגד ערבים בירושלים.

שוטרים נגד צעירים פלסטינים, השבוע, בשער שכם שבעיר העתיקה (צילום: וואפא)

 

ארגון העיתונאים גינה את ההתקפות ומסר שבמהלך השנה וחצי האחרונות נרשמו מספר גלים של התקפות נגד עיתונאים. הגל הראשון היה בין אוגוסט לאוקטובר 2020, כאשר במהלך תקופה זו היו 11 תקיפות של עיתונאים, רובן ככולן סביב סיקור ההפגנות נגד הקורונה במגזר החרדי וההפגנות מול בית רה"מ בירושלים. גל אירועי התקיפה השני התחדש באמצע ינואר 2021, כאשר בחודשים ינואר – פברואר נרשמו 14 אירועי תקיפה נגד עיתונאים. חלק מאירועים אלו היו במעורבות מפגינים וחלק במעורבות כוחות הביטחון. "אלימות נגד עיתונאים הממלאים את תפקידם מהווה פגיעה אנושה בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת", מסר הארגון.

ארגון העיתונאים השיק הבוקר אתר חדש לניטור מקרי אלימות כנגד עיתונאים וצוותי תקשורת. הכלי החדש מציג מפה אינטראקטיבית של כל מקרי האלימות כנגד צוותי תקשורת מתחילת 2020, ומאפשר ניטור על פי אופי האירוע, מיקום בארץ וכלי התקשורת השונים, ונועד להעלות את המודעות לתופעת האלימות נגד עיתונאים.

 

אתר חדש לניטור מקרי אלימות כנגד עיתונאים:

https://www.itonaim.org.il/assault

 

עוד בנושא:

שתי ירושלים: חיוני לנתץ את הפיקציה של העיר המאוחדת לנצח-נצחים