פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן: עובדי פסגות הפגינו מול ביתו של גלעד אלטשולר

עשרות מעובדי פסגות שפתחו אתמול בשביתה ללא הגבלת זמן הפגינו הבוקר (שלישי) מול ביתו של גלעד אלטשולר, מהבעלים ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות. בין השלטים שהונפו בהפגנה: "גלעד גלעד פסגות יהיה לעד", "רגולטור תתעורר שוק הגמל פה בוער", "זה הזמן להתעורר, הבית מתפורר", ו"עובדי פסגות לא למכירה".

יו"ר הוועד, שלומי לוגסי, מסר כי "גם במהלך השביתה הממשיכה היום באופן מוחלט, רצינו להגיע הבוקר לביתו של גלעד אלטשולר כדי להגיד לו שאי אפשר לזרוק הביתה מאות עובדים עם משפחות בהינף יד כאילו הם מספרים בגיליונות אקסל, וכל זה בלי לשבת איתנו למו״מ ענייני ורציני. נמשיך להשמיע את קולנו בכל מקום נגד הפירוק לגורמים של בית ההשקעות פסגות המביא לפגיעה בעובדים, בציבור החוסכים ובתחרות במשק".

השביתה פרצה לאחר הסכם העברת הבעלות של בית ההשקעות פסגות מקרן אייפקס הבריטית לאלטשולר שחם תמורת 900 מיליון שקל. מאות מעובדי החברה, ובהם אלה שאינם מועסקים במסגרת ההסכם בקיבוצי, הודיעו כי ישבתו עד לקיום הליך מו"מ ענייני ורציני עם הנהלת אייפקס להבטחת זכויותיהם.

עובדי פסגות מפגינים, הבוקר, מול ביתו של גלעד אלטשולר, מהבעלים ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות אלטשולר שחם (צילום: ועד עובדים)

 

בעקבות עסקת הרכישה שנחתמה ביום שישי האחרון, התקיימה ביום ראשון ישיבת מו"מ בין הוועד להנהלה, במהלכה נציגי אייפקס הודיעו כי אין בכוונתם להיענות לאף אחת מדרישות ועד העובדים, בין היתר סוגיית מענק המכירה והביטחון התעסוקתי. יתרה מכך, על פי הדברים שנאמרו בפגישה, הבין הוועד כי אלטשולר שחם התעקש כי סוגיית העובדים לא תיכנס כחלק מעסקת הרכישה. כתוצאה מכך החליט הוועד בשיתוף עובדי החברה על השביתה.

לדברי לוגסי "נדהמנו אתמול לגלות במו"מ כי אנחנו בכלל לא חלק מהעסקה והם מעוניינים להתנער מאיתנו לחלוטין ולמעשה לשלוח אותנו הביתה ללא מענקים וללא פיצוי ראוי". לדבריו, "בעקבות האסיפה שקיימנו אתמול בזום בשעות הערב המאוחרות ובה השתתפו מאות מעובדי החברה החלטנו על יציאה מיידית לשביתה כללית בחברה. שמחנו לגלות כי גם העובדים שאינם נמצאים תחת ההסכם מצטרפים אלינו לשביתה, משום שהם מבינים כי אין כל הבדל בינינו. ההנהלה רוצה לזרוק את כולנו ולפרק את פסגות לגורמים. עד שלא יתחילו לנהל איתנו מו״מ ענייני ללא מריחות, פסגות מושבתת לחלוטין. אנחנו נמשיך להפגין חזית אחת מאוחדת ומגובשת כפי שעשינו במשך כל התקופה האחרונה".