פעילי שלום בעוטף עזה שרבים מחבריהם נרצחו: יש לסיים את המלחמה ולהחזיר את החטופים

פעילי שלום בעוטף עזה החברים בהתארגנות "קול אחר", שרבים מחבריו נרצחו בהתקפת החמאס ב-7 באוקטובר קראו אתמול (שני) לסיים את המלחמה ברצועה ולהחזיר את החטופים הביתה. "קול אחר" הינו קבוצה של פעילות ופעילי שלום מיישובי העוטף ושדרות שמקיימים מזה שנים קשרים עם תושבים בעזה והקוראים לפתרון לא אלים של הסכסוך המתמשך.

במנשר הארוך שפרסם "קול אחר" נאמר כי "במתקפת הטרור המזעזעת של החמאס בשבעה באוקטובר 2023, עברנו טראומה והפקרה נוראה. רבים מחברינו נרצחו באכזריות, נפצעו או נחטפו. בתים רבים נבזזו או נשרפו. ישובים שלמים הפכו לגיא הריגה ולא ניתן לחזור אליהם. למעלה מארבעה חודשים שרבים מאיתנו חווים חיי פליטות. שגרת חיינו נעה בין אבל כבד, חרדה עמוקה לגורל החטופים, ודאגה לגורל הקהילות שלנו שחלקן מתפרקות לנגד עינינו. אף על פי כן, אירועי השבעה באוקטובר לא הביאו אותנו לכלל יאוש או ויתור על האמונה בדרכנו. אנו מאמינים שאין פתרון צבאי לסכסוך ורק יוזמה מדינית וחתירה להסכמים ארוכי טווח תביא מזור לאזור הדמים הזה ותקווה לחיים אחרים."

כאמור, הפעילים קראו לממשלה להחזיר את החטופים. לדבריהם "החמאס הוא ארגון טרור אכזרי שביצע מעשי זוועה בלתי נסלחים. אין לו זכות קיום וראשיו חייבים להיענש. אף על פי כן, על ישראל להגיע באופן מיידי להסכם עם החמאס על החזרת כל החטופים על אף המחיר הכבד הכרוך בכך. המחיר של ויתור על החטופים הוא כבד הרבה יותר, ויגזור גזר דין מוות מוסרי וערכי על הברית הבסיסית שבין המדינה לבין אזרחיה, שעליהם היא מחויבת להגן. ללא החזרת החטופים לא תהיה לנו תקומה מהמחדל הנורא של השבעה באוקטובר".

הפעילים לא חולקים על זכותה ואף חובתה של ישראל להגן על עצמה, "אולם המלחמה שנמשכת למעלה מארבעה חודשים הפכה למלחמת נקם חסרת תוחלת, שאינה משרתת אף אחת מן המטרות שבשמן יצאנו להילחם. המשך הלחימה מונע את החזרת רובם המכריע של החטופים מעזה בחיים. המשך הלחימה מכניס כמעט מדי יום עוד ועוד משפחות למעגל השכול הנורא. המשך הלחימה הביא להרס וחורבן חסר תקדים ברצועה, ולאסון הומניטרי שאת ממדיו והשלכותיו קשה עדיין לשער. המשך הפגיעה הלא מידתית באזרחים חפים מפשע לא יקדם את ביטחונם של תושבי העוטף הכמהים לחזור לביתם. הוא רק יעצים את הסבל והחורבן בעזה, ויזרע את זרעי הנקמה לדורות הבאים".

סיום המלחמה "טומן בחובו הזדמנות היסטורית לתחילתו של מהלך מדיני עם שותפים אסטרטגיים בזירה האזורית והבינלאומית, שיקדם פתרון כולל וייתן מענה לצרכים הביטחוניים והאזרחיים של שני הצדדים", הדגישו.

בהתייחסם לשיקום יישובי העוטף והצפון, "קול אחר" סבור על הממשלה להכין תוכנית ארוכת טווח ולהקצות המשאבים הנדרשים לשיקום האזורים שנהרסו ולבנייתם מחדש. "ללא שיבה ליישובים בבטחה, ממשלת ישראל תפקיר את תושביה פעם נוספת". כמו כן, "רצועת עזה ספגה מהלומה אנושה וחסרת תקדים. לצורך שיקומה יהיה צורך ביישום תוכנית בינלאומית בסדר גודל של 'תוכנית מרשל' שתארך שנים. במקביל, יש לאפשר לכלל התושבים הפלסטינים לשוב אל אדמתם החרוכה, להקים את בתיהם מחדש ולשקם את חייהם".

"המשך הכיבוש והשליטה על עם אחר, ודיכוי הכוחות הפלסטינים המתונים בגדה שנועד לטרפד כל אפשרות למו"מ על הסכם שלום – נכשל. חתימה על הסכמים עם מדינות ערב המתונות על חשבון מציאת פתרון אמיתי לסכסוך עם שכנינו הפלסטינים – גם היא נכשלה", נאמר במנשר.  "ישראל חייבת לקדם הסכם מדיני בר קיימא עם הפלסטינים שיעניק לשני העמים אפשרות לחיים בכבוד, ביטחון ושגשוג. לשם השגת המטרות לעיל ושיקום חיינו אנחנו זקוקים למנהיגות חדשה ונועזת שתעז להיפרד מהפרדיגמות הכוחניות הישנות ולשנות את מהלך ההיסטוריה. קול אחר ימשיך לפעול למען פתרון לא אלים ועתיד טוב יותר לכלל תושבי האזור בשני צידי הגדר. אנו מזמינים את כל מי שמאמין בקריאתנו להצטרף אלינו ולשתף קריאה זו".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110946