פעילים למען הסביבה ותושבים הפגינו בגלל מפגעי הריחות שמקורם במפעל פרוטרום

 

 
פעילים למען הסביבה ותושבים הפגינו בשבוע שעבר בגלל מפגעי הריחות באזור צומת קרית אתא שמקורם במפעל פרוטרום. המפגינים התייצבו מאחורי המפעל, סמוך לכביש ההסתדרות, והניפו שלטי מחאה וכן קראו קריאות כמו "והעיקר לא לזהם כלל", ו"כל הנהגים מרגישים את הסרחון בגלל המפעל שמאחור".
ההפגנה מנתה עשרות פעילים מהקואליציה לבריאות הציבור ומגמה ירוקה. רכז הפעילות של הקואליציה, עמית רובין, מסר: "כל המפגינים הם תושבים מקומיים שרוצים לחיות פה מבלי להריח את הריחות הללו. אנחנו קוראים להנהלת המפעל להתחיל לעבוד עם התקנים הראויים שקבע המשרד להגנת הסביבה או שיסגרו את המקום ויעברו מכאן".
מפעל פרוטרום מייצר חומרי גלם ותמציות טעם וריח לתעשיית המזון. אחרי שלאורך שנים התקבלו תלונות במשרד להגנת הסביבה, הגיש המשרד לפני מספר חודשים כתב אישום נגד המפעל ונגד שלושה בעלי תפקידים בכירים, בגין גרימת מטרדי ריח וניהול עסק בניגוד לתנאי הרישיון שניתן לו. בכתב האישום נטען, כי בעקבות תלונות חוזרות ונשנות אשר התקבלו במשרד מאזרחים ומבעלי עסקים הסמוכים למפעל בנוגע למטרדי ריח בלתי סבירים שנדפו מהמפעל, נערכו בין השנים 2008-2005 בדיקות על ידי צוותי מריחים מוסמכים בסביבת המפעל. ממצאי הבדיקות, על פי הנטען, הראו כי המפעל פולט ריחות חזקים ובלתי סבירים המהווים מטרד קשה ולעיתים בלתי נסבל לסביבה.