פיצוץ במו"מ עם משרד האוצר: שביתה עובדי מעבדות נכנסה ליומה השלישי

שביתת עובדי המעבדות נכנסה הבוקר (שלישי) ליומה השלישי. עובדי המעבדות שובתים במחאה על תנאי עבודתם, ודורשים הסכם שכר ראוי שבבסיסו שכר של לפחות 50 שקל לשעה לעובד מעבדה מתחיל. בנוסף לכך, דורשים העובדים קביעת מפתח תקינה עדכני על פי כמות הבדיקות וגידול האוכלוסייה הצפוי, תכנית לתיקון הליקויים, שהוצגו בדו"ח מבקר המדינה ודו"ח משרד הבריאות משנת 2016, וכן דרישה להפסקת העסקת עובדים בחוזים אישיים וקרנות מחקר, הפוגעים בגיוס כוח האדם למעבדות.

עובדי מעבדת בית חולים איכילוב חסומים את רחוב ויצמן בתלאביב, ב-18 באוגוסט האחרון, במסגרת המאבק לחידוש ההסכם הקיבוצי (צילום: הסתדרות עובדי המעבדות)

השובתים גם מתנגדים להפרטת מערך הבדיקות ודורשים לחשוף את ההסכמים שנחתמו עם חברת מיי הריטג' והמעבדות פרטיות, שבהן מובטחים תנאים משופרים מאות מונים לעובדי המעבדות. יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון, האשימה אמש את אנשי האוצר בפיצוץ המשא ומתן מול הארגון. זאת, למרות שבטרם יציאתו לאבו דאבי של פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, נעתרו עובדי המעבדות לבקשתו שלא להחריף את השביתה ולשוב לשולחן המו"מ. בשיחה שקיים עם אדמון, התחייב לוי כי יתווך ויסייע באופן פעיל יותר ומשמעותי במו"מ עם הממונה על השכר באוצר, "כדי להביא לשינוי בגישת האוצר כלפינו עובדי המעבדות, ועל מנת שהישיבה איתנו תהיה באווירה יותר סבירה וחיובית", כך לפי אדמון.