פורום הכרה: הסלמה בהתנכלות נגד נורי אלעוקבי

 

"ניכרת הסלמה בהתנכלות נגד הפעיל הבדואי נורי אלעוקבי המוחה מזה חודשים רבים". כך מסרה הערב (יום א') דוברת פורום הכרה שבנגב. ביום חמישי האחרון (17.7) בשעה 9.00 בבוקר הגיע אל נורי אל עוקבי במקום מושבו באל ערקיב, איש קק"ל, שעד כה במשך שנתיים, התקיימו ביניהם יחסים קורקטיים ושיח תרבותי מלווה בשתיית קפה משותפת.
בשיחה שהתפתחה ביניהם  שאל אלעוקבי לסיבת החריש שביצעו אנשי קק"ל, דווקא במקום בו הוא נטה את אוהל המחאה שלו. נציג הקק"ל בפנים זעופות השיב שעליו לפנות את המקום. לאחר זמן קצר עזב כדי לחזור, בשעה 15.00,יחד עם נציג נוסף של קק"ל.  ללא שהיות, איש הקק"ל שלף סכין וחתך את מיתרי האוהל; ניסיונותיו של אלעוקבי למנוע ממנו  לבצע את זממו נתקלו באלימות בוטה תוך דחיפתו בניסיון להפילו ארצה. פניה טלפונית של אלעוקבי למשטרה לעצור את האלימות נשארה ללא מענה.
דוברת פורום הכרה מסרה כי "לאנשי קק"ל אין שום סמכויות אכיפה ומעשה בריוני זה ראוי לכל גנאי ולהתערבות של גורמי האכיפה. הסכין שנשלפה היום לחיתוך החבלים, יכולה מחר לחתוך בבשר. אנו קוראים לחדול מכל פרובוקציה ואלימות בטרם יתרחש אסון".
בני שבט אל עוקבי סולקו על ידי השלטונות מכפרם אל ערקיב, ליד העיירה רהט, בשנת 1951 בנימוקים של דאגה לביטחונם והועברו לאזור סמוך לעיירה לקיה של היום ובהבטחה שיוחזרו לאדמתם-כפרם תוך שישה חודשים, הבטחה שלא קוימה, כמובן, וכעבור שנתיים אדמות הכפר הופקעו בנימוק שהאדמות לא עובדו.
נורי אלעוקבי ובני שבטו מנהלים מאבק משפטי וציבורי להשבת אדמתם.  מזה כשנתיים ומחצה הפעיל הבדואי נטה את אוהלו על אדמת אבותיו במחאה על הגזל. מחאתו היא לצנינים בעיני השלטונות ורכושו הוחרם ואוהליו נהרסו אין ספור פעמים, למרות הלחץ וההתנכלות הוא נחוש להמשיך במחאתו.