פועל בניין נפל מקומה 9 ונהרג; מתחילת השנה נהרגו באתרי בנייה 32 עובדים

פועל בניין סיני בן 54, נהרג הבוקר (רביעי) בנפילה מהקומה התשיעית באתר בנייה בגליל ים בהרצליה. בעקבות התאונה מפלג פלס במשטרה פתח בחקירה. מתחילת השנה נהרגו באתרי בנייה ברחבי ישראל 32 עובדים. בשנה שעברה נהרגו 41 פועלים.

יש הבדלי גרסאות בין המשטרה לחברה האחראית על הבנייה במתחם, חברת רמי שבירו. יצוין כי באתרי עבודה של חברת רמי שבירו וחברות בנות שלה נהרגו מתחילת השנה חמישה עובדים, ארבעה מהם בתאונת קריסת המנוף ביבנה. בבדיקה שקיים "גלובס" עם המשטרה נמסר כי "מבירור ראשוני עולה שהוא התחיל את עבודתו ולא נקשר כנדרש ואז נפל". לעומת זאת, בתגובת החברה נטען כי הפועל נכנס לאתר טרם פתיחתו לעבודה. "מדובר בפועל זר של חברת ג׳אנגסו סנטונג קונסטרקשיין גרופ, שאושרה לעבודה מטעם המדינה. הפועל נכנס לאתר ללא כל אישור ועל דעתו, בזמן שהאתר היה סגור מכל פעילות. האתר נפתח בשעה שבע בבוקר והתאונה אירעה טרם פתיחת האתר".

כמו כן, פועל נוסף, בן 61 נפצע באורח בינוני בשעות הצהריים לאחר שנפל מגובה ברחוב המלאכה בבאר שבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים  סורוקה בעיר עם חבלת חזה.

אתר הבנייה בגליל ים שבו נהרג הבוקר פועל (צילום: משרד העבודה והרווחה)

 

עו"ד הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, מסרה: "שוב מתרחשת תאונת עבודה קטלנית באתר של חברת רמי שבירו, אשר באתר בביצועה ביבנה נהרגו בשנה שעברה 5 עובדים בשנה בשתי תאונות – אולם לא נראה שצעדים כלשהם ננקטו כנגד החברה. בעת שהקטל באתרי הבנייה נמשך, מדשדשות ללא התקדמות התחייבויות שניתנו בהסכם שנחתם שבין המדינה להסתדרות בנובמבר אשתקד, בהן הרחבת אחריותם החוקית של בכירים בחברות יזמיות וקבלניות לבטיחות העובדים, הרחבת סמכויותיו של רשם הקבלנים לפעול כנגד חברות רשלניות ופתיחת קו לתלונות על הפרות בטיחות. יתר על כן, מפלג פלס החדש במשטרה שהוקם במטרה לחקור תאונות עבודה קטלניות עשה כן עד כה בשני מקרים בלבד וממשיכה המציאות המופקרת של העדר אכיפה פלילית למיגור הרשלנות באתרים. יש לקוות כי התאונה הקטלנית היום תיחקר ביתר נחישות".

מוקדם יותר השבוע, נפגע פועל פלסטיני שעסק בעבודות תשתית   ברהט   בתאונת    פגע   וברח  ונהרג.  הפועל,  ואאל  אבראהים  אבו עראם, תושב יטא הסמוכה לחברון, היה בן 28 במותו. אבו עראם הוא ההרוג ה-58 השנה בתאונות במקומות העבודה. נהג הרכב החשוד בדריסה הסגיר עצמו במשטרת רהט. יממה קודם לכן, מת מפציעו סאלח סולימאן שמס, חקלאי בן 68 מהכפר בוקעאתא שברמת הגולן הכבושה. שמס נדרס לפני כשבועיים בידי טרקטור חקלאי שבבעלותו, ליד מג'דל שמס.