פועל בניין נהרג בתאונת עבודה בגבעת שמואל; 7 עובדים נפגעו משריפה באזור התעשייה הר טוב

פועל בניין סיני בן 53 נפצע קשה ומאוחר יותר נפטר לאחר שנפל מגובה באתר בניה בביצוע חברת אלקטרה ברחוב יצחק שמיר בגבעת שמואל. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא סובל מחבלת ראש. זהו ההרוג הרביעי בתאונות עבודה השבוע וההרוג 64  מאז תחילת השנה.

עקב ריבוי תאונות העבודה עם נפגעים, הקבוצה למאבק בתאונות עבודה פנתה למשרד הכלכלה והתעשייה בדרישה לפעול באופן מידי להגברת הסנקציות על הפרות בטיחות תעסוקתית, בהן הטלת עיצומים כספיים וכתבי אישום בגין הפרות בטיחות, סגירה ממושכת של אתרי בנייה בהן התגלו הפרות בטיחות חמורות ונקיטת צעדים משמעתיים כנגד העבריינים. כמו כן, דרשה הקבוצה לפתוח קו חם לתלונות על הפרות בטיחות תעסוקתית במנהל הבטיחות התעסוקתית, ולהגביר את שקיפות המידע על תאונות עבודה; "לצד זאת חיוני שהתקנות המוצעות להרחבת האחריות לבטיחות באתרי בנייה, הנדונות זה זמן רב, תיחתמנה בהקדם על ידי שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ותוגשנה לאישור וועדת העבודה והרווחה של הכנסת".

לדברי הקבוצה "עוד נדרש שמשטרת ישראל והפרקליטות יתנו עדיפות לחקירת תאונות עבודה והגשת כתבי אישום כנגד האחראים להם, ושהרשויות המקומיות ייטלו אחריות להסדרת המעטפת הבטיחותית של אתרי הבנייה הנבנים בשטחן ומכוח ההיתרים הניתנים על ידן".

כבאים, הבוקר, בעת כיבוי השריפה שפרצה בנגריה באזור התעשייה הר טוב שליד בית שמש (צילום: שירותי כבאות והצלה)

 

יצוין ששבעה פועלים נפצעו לפני הבוקר מפיצוץ מכונה במפעל מסגרות באזור התעשייה הר טוב סמוך לבית שמש וכתוצאה מכך החלה שריפה במפעל. כוחות כיבוי והצלה שהוזנקו למקום מצאו שריפה מפותחת שתפסה בנסורת הרבה המצויה במקום. הם החלו לפעול בהקדם לכיבוי האש ולאיתור וחילוץ לכודים. הם הועברו לידי גורמי הרפואה להמשך טיפול.

כמו כן, פועל נוסף בן 30 נפגע אף הוא הבוקר מחפץ כבד שנפל עליו באתר בנייה בזיכרון יעקב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם במצב בינוני עם חבלת ראש. שוטרים שהגיעו לזירת התאונה חוקרים את הנסיבות והועבר דיווח למשרד העבודה.