פועלי 'אדום אדום' שבתו ויחד עם עמיתיהם בתנובה הפגינו מול משרד האוצר

פועלי המפעל לעיבוד בשר של תנובה שליד בית שא שבתו הבוקר ויחד עם עמיתיהם בוועדי העובדים במפעלי הקונצרן הנוספים הפגינו מול משרד האוצר בירושלים. בעובדים חוששים לעתיד מקום העבודה, בעקבות איום הבעלים הסינים לסגור את המפעל. כמו כן הם מחו על החלטת ממשלת הימין בדבר פתיחת השוק לייבוא בשר טרי ללא מכס. העובדים נשאו שלטים נגד מדיניות הממשלה ושר האוצר בהם נכתב "בחרנו 'כולנו' – נשארנו לבד" ו"כחלון: שר אנטי חברתי".

יצוין שאתמול, במהלך בטקס לציון קליטתם של 300 עובדי ניקיון בבית החולים אסף הרופא כעובדים מן המניין, אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, "משה כחלון הוא שר האוצר הכי חברתי שהיה במדינת ישראל מאז ומעולם. בראש סדר העדיפויות שלו זוהי העשייה החברתית, צמצום פערים, לראות את האדם ולהכיר בו ובחשיבותו. הוא לא פוגע בפריון אלא רק משפר אותו. אני שמח שמצאתי שותף אמיתי לדרך".

2016-09-27_201620

הפגנת העובדים, היום, מול משרד האוצר (צילום: ההסתדרות)

יו"ר ועד עובדי אדום אדום, יוסי ביטון מסר בתום ההפגנה: "במציאות בה השוק נשלט על ידי יבוא סחורות במחירים זולים, הרי שגם תנובה תעדיף לייבא. הם כבר הודיעו את זה. לעובדי הייצור של אדום אדום לא יישאר מקום עבודה ולא תהיה כל פרנסה. מי שחושב אחרת פשוט לא חי במציאות. איזה סיכוי יש לעובד כפיים בן 55 מבית שאן למצוא עבודה אחרת? לעובדים שלנו אין לאן ללכת!".יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, הוסיף "עבור עובדי אדום אדום, מהלך זה הוא בבחינת הדרך ללשכת הרווחה רצופה בכוונות הטובות של האוצר. תבדקו את אחוזי האבטלה ביישובי עמק בית שאן מהם מגיעים רוב העובדים. משרות אין שם. היכן אתם מצפים שכל אותם עובדים ימצאו עבודה?".

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן פנו לפני כשבוע לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל והתריעו על סכנת סגירת המפעל. "במדינת ישראל קיימים כיום כ-460 משקים המגדלים כ-140 אלף ראשי בקר בשנה, המקיימים מעגל של גידולי מספוא, מרכזי מזון ומכוני תערובת, אשר מעבר לשמירה על אדמות המדינה ושטחים ירוקים, מהווים מעגל המפרנס אלפי משפחות". מחר בבוקר יפגינו המגדלים בצומת יקנעם בצפון וצומת מסמיה בדרום.