עצומים במשרד הבריאות; עובדי מוסדות התרבות בחולון הכריזו סכסוך עבודה

יו"ר ועד העובדים במשרד הבריאות, ניסים לוי, הודיע אמש (שלישי) כי הבוקר יחלו עיצומים במשרד בעקבות מחלוקת עם ההנהלה על תנאי עבודה. במסגרת העיצומים, לא יהיה שחרור סחורות בנמלי הים, האוויר והיבשה, לא יצאו בדיקות של שירות המזון למסעדות ולבתי קפה, לא יינתנו אישורים. עם זאת, יינתן שירות לנכים, יתקיימו ועדות רפואיות ויינתנו תרופות מצילות חיים במקרי חירום.

2017-01-18_202400

עובדי מוסדות התרבות בחולון מפגינים למען הסכם קיבוצי (צילום: כוח לעובדים)

סכסוך העבודה הוכרז אתמול על ידי כוח לעובדים, המייצג את עובדי מוסדות התרבות בעיר חולון, עקב "מריחה" של המו"מ מצד ההנהלה כבר עשרה חודשים. מהארגון נמסר כי "סירוב עיקש לכל דרישות הוועד וסירוב להעביר מידע חיוני. בעוד שמנהליה הבכירים של החברה נהנים משכר גבוה ונהנו בשנים האחרונות מהעלאות שכר משמעותיות, מרבית עובדי החברה, עליהם נשענת פעילותה היום יומית, מקבלים משכורות נמוכות הקרובות לשכר המינימום, שכרם לא מעודכן והם ואינם מתוגמלים כלל על צבירת הותק במקום העבודה".

"עיריית חולון הקימה מערך מרכזי תרבותי ייחודי בארץ", מסר דורון אפרתי, חבר ועד העובדים ומדריך במוזיאון הילדים, "מצער לראות כי העירייה ושלוחיה בחברה העירונית מסרבת להכיר בתרומתו של הגורם האנושי לפריחתם של מרכזי התרבות הללו, ולהתקדם לכינונו של הסכם קיבוצי, כשבה בעת נהנים עובדי העירייה ובזכות מהסכמים קיבוציים מיטיבים".

על מאבק עובדי מוסדות התרבות בחולון למען הסכם קיבוצי: https://www.facebook.com/holonunion