עמוס עוז יישא דברים בטכס הענקת פרס אלטרנטיבי לשוברים שתיקה באונ' בן גוריון

נותרו יומיים לסיום הקמפיין לאיסוף משאבים באתר הדסטארט להענקת פרס אלטרנטיבי לשוברים שתיקה באוניברסיטת בן גוריון. זאת, בשל צעד היוצא דופן, בו נקטה בסוף יוני נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי. הנשיאה ביטלה את החלטה של המחלקה ללימודי המזרח התיכון להעניק פרס לארגון שוברים שתיקה. מדובר ב"פרס ברלסון", בגובה 20 אלף שקל, מוענק מדי שנה לאנשים פרטיים ולעמותות אשר תרמו להבנה בין יהודים לערבים.

2016-08-21_194808

הידיעה הראשונה שפורסמה על ביטול הפרס ב"הארץ", 26 ביוני 2016

ראש המחלקה, פרופ' חגי רם, על רקע החלטת ראשי האוניברסיטה, מסר בתגובה ש"השנה הוחלט במחאה שלא להעניק את הפרס". מהאוניברסיטה נמסר כי שוברים שתיקה הוא "ארגון שאינו בקונצנזוס לאומי, והענקת הפרס עלולה להתפרש כמראית עין של הטיה פוליטית". בתגובה אמרו בשוברים שתיקה כי "מצער לגלות שהנהלת האוניברסיטה בוחרת להיכנע ללחצים פוליטיים ומצטרפת למסע ההסתה והרדיפה של חיילים ולוחמים ששברו שתיקה על המתרחש בשטחים, מתוך עמדה מוסרית ודאגה לעתיד המדינה".

זוכים קודמים ב"פרס ברלסון", המוענק כבר 25 שנה, כוללים בין השאר המחזאי המצרי עלי סאלם, המשוררת סהאם דאוד, וארגונים שונים כמו "פורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני", רופאים לזכויות אדם, בית הספר היהודיערבי גליל, עמותת סיכוי לקידום ושוויון אזרחי, ההוצאה לאור אנדלוס, ועוד. תורם הפרס, ויליאם ברלסון, ייעד את הפרס "לקידום ההבנה בין יהודים לערבים" וביקש להקדיש אותו לזכר יצחק רבין. עם ביטול הפרס על ידי האוניברסיטה, החליט פרופ' גיא ביינר, המלמד באותה באוניברסיטה, לגייס כספים על מנת להעניק "פרס אלטרנטיבי" לשוברים שתיקה. בסוף השבוע הוא מסר "לשמחתנו עמוס עוז ניאות לשאת דברים בטקס הענקת הפרס אלטרנטיבי לשוברים שתיקה שנקיים בתחילת שנת הלימודים האקדמית הקרובה. עד עתה, יותר מ-250 אזרחים תרמו כ-37 אלף שקל. 20 אלף שקל גויסו כבר ב-4 הימים הראשונים לאחר פתיחת הקמפיין.

לתרומות מקוונות נוספות:

http://www.headstart.co.il/projectupdates.aspx?id=19840