הוארך המעצר המנהלי של עומר נזאל מראשי איגוד העיתונאים הפלסטינים

שראל האריכה בשלושה חודשים את מעצרו המנהלי של העיתונאי הפלסטיני עומר נזאל – כך דיווח אמש (שבת) מועדון האסיר הפלסטיני. נזאל, שנעצר באפריל האחרון ושובת רעב מאז ה-4 באוגוסט, הושם תחילה במעצר מנהלי עד מחר (שני). נזאל, מראשי איגוד העיתונאים הפלסטיני, נעצר על ידי כוחות הכיבוש כשהיה בדרכו לכנס של פדרציית העיתונאים האירופאית.

2016-08-21_194718

הפגנת עיתונאים פלסטינים ליד כלא עופר בדרישה לשחרר את חברם עומר הזאל (צילום: עיסאם רימאווי)

יצוין שהאסיר נוסף השובת הרעב ג'לאל אלפקיה, שפונה אתמול לבית החולים בעקבות חשש לאירוע לבבי נמצא כעת בהכרה מלאה. אלפקיה שהועבר במהלך השבת למרכז הרפואי העמק בעפולה, עבר ככל הנראה התקף לב פתאומי בכותלי בית הכלא גלבוע והועבר באופן מידי לטיפול רפואי. בהודעה שנמסרה על ידי מועדון האסיר הפלסטיני התקף הלב נקשר לשביתת הרעב הפתוחה שבה התחיל לפני 21 יום. עורכי הדין רסלאן וח'לאד מחאג'נה ביקרו את האסיר בבית החולים ואמרו כי הוא סובל ממחסור במלחים בעקבות שביתת הרעב.

בתוך כך, מתאם האו"ם לסיוע הומניטארי ופיתוח אזורי, רוברט פייפר, העביר הודעה לישראל לפיה הוא מודאג ממצבו הרפואי המדרדר של העציר הפלסטיני בילאל כאיד ששובת רעב יותר מ-67 יום במחאה על מעצרו המנהלי. בהודעה של פייפר, שהתפרסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, נאמר כי הוא מודאג ממצבו המדרדר של כאיד שהיה אמור להשתחרר לאחר ריצוי 14.5 שנות מאסר, וביום שחרורו הודיעו לבני משפחתו שמעצרו מתארך. "זהו מקרה שערורייתי", כתב נציג האו"ם, וציין בהודעתו כי מלבד כאיד ישנם שישה אסירים נוספים ששובתים רעב בגלל מעצרם המנהלי, וביניהם העיתונאי נזאל. כמו כן ישנם מאה אסירים פלסטינים אחרים ששובתים רעב בבתי הכלא השונים בהזדהות עם שביתת הרעב של כאיד וששת האחרים. פייפר ציין את העובדה שמספר האסירים שובתי הרעב היום הוא גדול ביותר זה שמונה שנים, והוסיף כי עמדת האו"ם ביחס למעצרים מנהליים ברורה בין אם מדובר באסירים ישראלים או פלסטינים, והיא או להאשים אותם או לשחרר אותם באופן מידי.