על פי נתונים רשמיים מדי שבוע נהרג עובד בתאונת עבודה – רוב ההרוגים הם פועלי בניין

מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה פרסם היום (שני) את נתוני תאונות העבודה הקטלניות לתקופה ינואר-יוני 2016. מהדוח עולה כי בתקופה האמורה נהרגו 28 בני אדם בתאונות עבודה, 16 מהם בענף הבנייה. לשם השוואה, בתקופה המקבילה ב-2015 נהרגו 17 עובדים וב-2014 נהרגו 40 עובדים.

 2016-08-15_203221

תמונה שצולמה בשכונת הפארק בחדרה, ב-8 באוגוסט האחרון: עובדי בניין ללא כל ציוד בטיחותי וציוד מגן. "כבר תועדו בעיות בטיחות חמורות יותר באתרים של דניה סיבוס", מסרו פעילי הקואליציה למאבק בתאונות בניין (צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין)

 

על פי ידיעה שפורסמה הבוקר באתר "וואלה", נחשף מחדל בטיחותי קשה בפרויקט המשותף של החברות תדהר ושיכון ובינוי נדל"ן בקריית אונו. במסגרת הפרויקט בונות החברות 4 מגדלי יוקרה ובהן 180 דירות, שיצא לדרך כבר לפני למעלה משנה וחצי ונמצא בעיצומן של העבודות – המבוצעות על ידי חברת סולל בונה (בשליטת שיכון ובינוי). סרטון שצולם בשבוע שעבר באתר הבנייה ברחוב המייסדים בעיר חושף את הקלות שבה מופקרים חייהם של פועלי בניין, גם באתרי הבנייה של החברות הגדולות ובעלות המוניטין בישראל. בסרטון, אשר צולם על ידי מנופאי שהועסק באתר, נראה אחד הפועלים כשהוא עומד על דוד בטון הממוקם במקום גבוה, בניגוד להוראות הבטיחות, וכשהוא נטול ציוד מגן אישי שאמור לכלול בין השאר קסדה.

 

לצפייה בסרטון: http://nadlan.walla.co.il/item/2988027