על מועמדות אובאמה ועמדת השמאל בארצות-הברית

 

    הפרובלמטיקה הכרוכה במועמדותו של ברק אובאמה לנשיאות ארה"ב גלוייה וברורה. אך 99% מהשמאל בארה"ב תומכים במועמדותו. להמחשה אביא קטעים מעמדתה של המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב בנושא אובאמה:
    "ברק אובאמה אינו מועמד שמאלי. עובדה זו הפתיעה, כפי הנראה, כמה אנשים מתקדמים, אשר מקוננים על 'התזוזה של אובאמה למרכז'. (אנשי ימין שמחים להצטרף אליהם, בתארם את אובאמה כמי שמזגזג.) זה עצוב, שכמה מאלה המחפשים שינוי מתקדם, אינם מבחינים ביער מבעד לעצים. אך הם לא יצננו את ההתלהבות הרחבה והעמוקה נוכח האפשרות לחסום תקופת כהונה שלישית של בוש בדמותו של ג'ון מקיין, ובאמצעות ניצחון סוחף להביא את אובאמה לבית הלבן, יחד עם רוב דמוקרטי גדול בקונגרס.
     תנועה רב-מעמדית ורב-גזעית רחבה התכנסה סביב הקריאה של אובאמה: "תקווה, תמורה ואחדות". אנשי התנועה רואים בה הזדמנות מרטיטה לסיים 30 שנה של שלטון ימני קיצוני ולקדם את האומה על בסיס מצע מתקדם רחב. תנועה מגוונת זו כוללת מגוון של זרמים פוליטיים במסגרת קואליציית פעולה, שהיא קריטית להתקדמות חברתית בשלב זה. בגרעין התנועה מצויות משפחות עובדות, הנמנות עם כל צבעי העור והקבוצות האתניות, שהחלטיותן להתקדם אינה תלויה בתפניות היומיומיות של מערכת בחירות זו לנשיאות, שהיא בחזקת קו פרשת המים. נקודת מבטם ארוכת טווח.
    ראוי לציין, כי תנועת העובדים העלתה לשלב חדש את הגיוס העצמאי שלה במערכת בחירות זו. תנועת העובדים מנהלת מערכה חסרת תקדים, כדי לחנך ולאחד את שורותיה במטרה לבחור בנשיא האפרו-אמריקאי הראשון. ריצ'רד טרומקה, מזכיר פדרציית העובדים AFL-CIO, אמר בוועידה של פועלי המתכת: "אין רוע אשר הסב כאב וסבל רבים יותר מאשר הגזענות. לנו, כתנועת העובדים, יש אחריות מיוחדת לאתגר נושא זה".
    אם מועמדות אובאמה מייצגת אפילו אך ורק את הניצוץ ליוזמה לאחד את מעמד הפועלים ולהביס את ההשפעה הממארת של הגזענות, זו מועמדות מחוללת שינוי, אשר תקדם את המדיניות הפרוגרסיבית לטווח ארוך.
   המאבק להביס את הימין הקיצוני ולפנייה לדרך חיובית לא יסתיים עם בחירתו של אובאמה. אך צעד זה יכשיר את הקרקע למאבקים מוצלחים בעתיד. דבר אחר ברור: שום מאבק עממי למען השלום, למען בריאות לכל, למען הצבת העם לפני כרישי הנדל"ן – שום מאבק כזה לא יתקדם, אם מקיין ינצח בנובמבר".