עלו ליוטיוב: סיפורים מההיסטוריה של ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי – בנק"י

בימים אלה עלו לרשת יו טיוב שלושה סרטונים המביאים סיפורים של חברי ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) בתקופות שונות של ההיסטוריה הארוכה של התנועה, שהחלה עם יסודה ב-1924. את שלושת הסרטים צילם וערך ערן טורבינר.

2017-03-18_190426

יורם גוז'נסקי, לשעבר מזכ"ל בנק"י, באירוע לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית ביער הצבא האדום שבהרי ירושלים (צילום: זו הדרך)

הסרטון שכותרתו – "ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) – סיפורים מאז ומהיום", מביא את סיפוריהם של בוגרי בנק"י ושל חברים צעירים במפגש שנערך ב-7 בנובמבר 2016 במוזיאון העירוני בת ים, וזאת במסגרת הפרויקט של המוזיאון "הילדים רוצים קומוניזם". קישור לסרטון:

www.youtube.com/watch?v=k-NkV9QNDRg

בסרטון שכותרתו – "הנוער הקומוניסטי בתלאביב בשנות ה-50", מספר יורם גוז'נסקי, שכיהן כמזכ"ל ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי בשנים 1978-1969, על פעילות התנועה בתלאביב בשנות ה-50. קישור לסרטון:
www.youtube.com/watch?v=iYH4_xKeNso

בסרטון שכותרתו – "הנוער הקומוניסטי במחתרת בשנות השלושים", מספרים טובה שלוסברג ויעקב חן על פעילותם בנוער הקומוניסטי בפלשתינה המנדטורית בשנות ה-30 של המאה ה-20. בגלל הרדיפות מצד השלטון הבריטי, הפעילות של התנועה נערכה במחתרת ופעיליה נשפטו, נכלאו ואף גורשו מהארץ בשל פעילותם. קישור לסרטון:
www.youtube.com/watch?v=b4LHwUtwuWU