עכו: מאות השתתפו במפגש הסולידריות נגד הגזענות ביוזמת חד"ש ומק"י

 

מאות יהודים וערבים השתתפו היום בשעות הצהריים (יום ג') במפגש סולידריות נגד הגזענות ביוזמת חד"ש ומק"י שנערך בעיר העתיקה בעכו על פי קריאת סניף חד"ש בעיר. המפגש התקיים בטיילת ליד המגדלור בפתח מטה חד"ש בבחירות לראשות ולמועצת העיר.
 
בין הבאים פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י מת"א-יפו, ירושלים, לוד, רמלה, חיפה והגליל. כמו כן, השתתפו בעצרת עשרות פעילי תראבוט-התחברות וקומץ אנשי מרצ מאזור המרכז. בין הבאים: פעילות ופעילים בארגוני נשים ובארגונים לקידום הדו-קיום בין יהודים לערבים. יצויין שהמשטרה ניסתה למנוע את הגעתם של פעילים ממרכז הארץ ועיכב את האוטובוס שהסיע אותם.
 
ראשון הדוברים בעצרת היה אחמד עודה, מועמד חד"ש לראשות העיר עכו וחבר מועצת העיר, אשר הודה במילים נרגשות את בואם של פעילים כה רבים. אחריו, הדגיש מזכ"ל מק"י מוחמד נפאע, את חשיבות המאבק המשותף של יהודים וערבים נגד הגזענות "נגע בחברה הישראלית". גם אחד ממנהיגי מק"י הוותיקים, בנימין גונן, קרא להקים "חומה בצורה נגד הגזענות". המועמד לראשות העיר ת"א-יפו, ח"כ דב חנין (חד"ש) תיאר ארוכות את רגשותיו בעקבות הביקור שערך בעיר בסוף השבוע, בעיצומן של ההפגנות האנטי-ערביות. "בדרך כלל אני מנסה לדייק בדבריו, ולא להגזים. אבל הפעם אין מילה אחרת כדי לתאר את מה שראיתי בסוף השבוע: היה זה פוגרום. אני יודע שזו מילה טעונה בהיסטוריה היהודית. אבל אין מילה אחרת כדי לתאר את מה שראו עיניי", הדגיש ח"כ חנין. ועוד: "קיימת סכנה של הסתה גזענית נגד האוכלוסייה הערבית בערים מערובות נוספות, כגון יפו, רמלה, לוד או חיפה. אנו צריכים להיות ערוכים לכך. ללא מאבק משותף של יהודים וערבים לא נוכל להתמודד עם הסרטן הגזעני".
 
לקראת העצרת פרסם סניף חד"ש בעיר מנשר ובו נכתב "כי האירועים הקשים שהתרחשו בימים האחרונים בעכו אינם מכת טבע; הם תוצאה של שנים של הסתה לאומנית נגד הערבים, תושבי העיר, של אפליה ושל קיפוח מצד הממשלה והעירייה. אנו, פעילי החזית הדמוקרטית לשלום ושוויון (חד"ש) בעכו, נאבקים כבר עשרות שנים נגד האפליה והגזענות ולמען שוויון ושיתוף פעולה יהודי-ערבי לטובת כל תושבי עכו. אנו מביעים סולידריות עם המשפחות שנפגעו ממעשי הוונדליזם וההסתה הגזענית, ומגנים כל מעשה אלימות נגד בני-אדם ורכושם".
עוד הם מעריכים כי "ישנה דרך לשקם את השכנות הטובה והחיים המשותפים של ערבים ויהודים בעירנו עכו תחילת השיקום היא בהרגעת הרוחות, והמשכו – בטיפול שורש בבעיות העוני, האבטלה והמצוקה הכלכלית של כלל תושבי עכו, בהפסקת מדיניות 'יהוד העיר', בהשקעה גדולה במערכת החינוך העירונית ובבניית דיאלוג מתמשך בין התושבים היהודים והערבים".