עיר לכולנו: העירייה מחפה על כבאים שדיכאו מפגינים נגד המלחמה

הכבאים שהשפריצו מים וזרקו ביצים על מפגיני שמאל בסמוך לבסיס חיל האוויר בשדה דב בימי מלחמת לבנון השנייה לא הועמדו לדין משמעתי נענשו בנזיפה בלבד. מדובר באירוע שהתרחש ב-13 בינואר 2009 במהלכו הבחינו כבאים במפגיני שלום שמחו על מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. הכבאים החליטו לדכא מיוזמתם את ההפגנה, ריססו את פעילי השלום במים, השליכו לעברם ביצים וקיללו אותם.

בעקבות האירוע שיגרה תושבת תל אביב, עופרה ישועה-ליית, מכתב  למבקרת עיריית תל אביב, חיה הורוביץ',  בו דרישה להעניש את הכבאים על התנהגותם. במכתב היא כתבה: "לתדהמתי עיריית תל אביב לא טרחה להגיב לאירוע חמור זה, בו משרתי ציבור השתמשו ברכוש הציבור כדי לתקוף בצורה אלימה תושבים בהפגנה שלווה.

"אפשר היה לצפות שמפקד התחנה יסביר גם את הבזבוז החמור של המים באירוע וידרוש מהעבריינים פיצוי ותשלום על הנזקים שגרמו הן למפגינות והן לחשבון המים של העירייה". 
במכתב התשובה ששיגרה העירייה לישועה–ליית נאמר: "האירוע נחקר על-ידי מפקד מחלקת כיבוי אש, הכבאים שהיו שותפים לאירוע ננזפו והובהרה להם חומרת מעשיהם. כמו כן, הופקו לקחים ורועננו ההנחיות בנושא".

חבר מועצת העירייה מטעם "עיר לכולנו", יואב גולדרינג, המשמש יו"ר וועדת הביקורת בעירייה, הביע זעם על הטיפול בנושא ואמר: "אני מוצא את השימוש לרעה שעשו עובדי תחנת הכיבוי בסמכויות ובכלים שהציבור הפקיד בידיהם, שערורייתית. מכתב התשובה שנשלח מפניות הציבור בעירייה מעיד על היעדר בירור אמיתי של המקרה ועל חוסר הטיפול בו בהליך רציני יותר של תלונות ציבור. ראוי היה לקדם, לצד ההליך המשמעתי של המעורבים במקרה, גם סדרת הרצאות על דמוקרטיה ואתיקה אשר הפרתם כאן מכתימה את שירותי כיבוי האש בעיר"