עו"ד ומנהיג קומוניסטי בריטי: ג'ק גסטר נולד במערב לונדון ב-6 באוקטובר 1907

הקומוניסט הבריטי ג'ק גסטר נולד ב-6 באוקוטובר 1907 במערב לונדון, בנם של מוזס גסטר מנהיג המועצה היהודית – ספרדית של לונדון ופעיל ציוני ולוסי פרידנלנדר שתמכה בפוליטיקה סוציאליסטית ומעמדית.

ב-1926 פרצה שביתה כללית בה 1.2 מיליון כורי פחם ו1.7 מיליון נהגי רכבים כבדים פעלו נגד הפחתות שכר. מושפע מהלך הרוח המיליטנטי, גסטר הצטרף למפלגת הלייבור העצמאית כשהיה בן 19 והפך למנהיג דומיננטי, המפלגה הסוציאליסטית העצמאית דגלה באידיאולוגיה מרקסיסטית מהפכנית שחבריה בהמשך הצטרפו למפלגה הקומוניסטית, כדי לקדם את האיחוד גסטר וחבריו הקימו את הועדה המהפכנית שחבריה הצטרפו למפלגה הקומוניסטית.

בין ה-5 ל-31 באוקטובר 1936 עשרות צעדו במחאה נגד אבטלה ועוני ששרו בעיירה ג'רו, גסטר היה ממארגני הצעדה. במהלך מלחמת העולם השנייה, שירת בגדוד ססאקס של הצבא הבריטי, היה תחת השגחה של שירותי הביון הבריטי ונפצע באימונים לכן במקום להילחם הוא עסק בחינוך חיילים אנלפבתים. ב-1938 נשא לאישה את מאירה/מוירה לינד, לזוג שלושה ילדים: לוסי, פולי וניקולאס.

ב-1946 נבחר לראשונה למועצת העיר לונדון יחד עם הקומוניסט טד ברמלי, בבחירות ב-1949 הפסיד את מושבו והפסיד שוב ב-1952. גסטר במשך שנים היה היועץ המשפטי של המפלגה הקומוניסטית הבריטית והיה חבר באגודה של עורכי הדין הסוציאליסטים. את לימודי המשפטים למד בבי"ס לכלכלה של לונדון LSE, במשך שנים עסק בייצוג קומוניסטים, ארגוני עובדים ופעילי שלום.

בזמן מלחמת קוריאה ב-1952, גסטר נסע לצפון קוריאה באופן לא חוקי יחד עם איחוד עורכי הדין הדמוקרטים כדי ללמוד יותר על הקונפליקט, הוא למד על תנאי המאסר של אסירי מלחמה וביקר את הצבא האמריקאי שהשתמש בלוחמה ביולוגית נגד הצפון קוריאנים. כששב לבריטניה, פרסם חוברת בת 38 עמ' המתארת את השימוש של הצבא האמריקאי בלוחמה ביולוגית במלחמת קוריאה.

ב-1990 יצא לגמלאות וב-1991 המפלגה הקומוניסטית התפרקה עם התפרקות בריה"מ, גסטר ביקר את אלו שעזבו את המפלגה בשל הפלישה הסובייטית לצ'כוסלובקיה ודיכוי המרד ההונגרי, תמיד היה נאמן לבריה"מ, סין וקובה. את רוב זמנו בגימלאות השקיע בספרייה לזכר קרל מרקס. גסטר הלך לעולמו ב-2007 בן מאה במותו