עובד שמירה התלונן על הלנת שכר ונקלט על ידי המעסיק הישיר

 

עובד שמירה שפוטר לאחר שהתלונן על הלנות שכר נקלט על ידי המעסיק הישיר לאחר הגשת צו מניעה. על כך נמסר בסוף השבוע על ידי העמותה להגנה על זכויות העובדים קו לעובד בעקבות צו מניעה, שהוגש לפני כחודש וחצי נגד פיטוריו של שומר במכללת שערי משפט. השומר הועסק משך שש שנים באמצעות שלוש חברות קבלן שונות. בסוף מרץ האחרון פנה העובד לקו לעובד והתלונן על הלנות שכר ועל הפרת נוספות. כצעד ראשוני נשלח מכתב דרישה לקבלת כל זכויותיו הסוציאליות. עם קבלת המכתב הודיעה חברת הקבלן על פיטורי העובד, שיכנסו לתוקף מייד בתום חודש אפריל.
נגד הפיטורים הוגשה לבית הדין לעבודה, בקשה למתן סעדים זמניים, להשהות את פיטורי העובד. במקביל הוגשה תביעה עיקרית נגד פיטורים שלא כדין, ובה ניטען להיות המכללה מעסיק במשותף של העובד. טענה זו נסמכה, בין היתר, על העובדה שהעובד הועסק בחודשים האחרונים מדי פעם בפעם ישירות על ידי המכללה, כאשר האחרונה נדרשה לשירותיו מעבר לשעות העבודה הרגילות שסיפקה חברת השמירה.
במסגרת הדיון בצו המניעה נחקר קב"ט המכללה, שאמר בבירור, שהעובד פוטר כי "עשה צרות" ועמד על זכויותיו. חברת האבטחה ניסתה לטעון שלעובד היו בעיות נוספות ביניהן, בעיית אמינות, אולם לא הצביעה על שום בעיה קונקרטית. לאחר הדיון, בהמלצת בית הדין ניתנה שהות לגיבוש פשרה, בפשרה שהושגה נקבע שהעובד יוחזר לעבודה אולם לא כעובד קבלן, אלא יועסק ישירות על-ידי המכללה, תוך שהמכללה מכירה ברצף של שש השנים בהן הועסק כעובד קבלן במכללה לעניין חישוב זכויותיו. הסדר הפשרה הוגש לאישור בית המשפט וקיבל תוקף של פסק דין. כיום העובד ממשיך בעבודתו כעובד ישיר של המכללה. מקו לעובד נמסר כי "זהו הישג יוצא דופן במאבקם המתמשך של עובדי חברות הקבלן".