עובדי תעשיית הנפט בכוויית פתחו בשביתה: מתנגדים לקיצוצי שכר ולהפרטה

עובדי תעשיית הנפט והגז בכוויית פתחו אתמול (ראשון) בשביתה ללא הגבלת זמן, בעקבות החלטת הממשלה לקצץ בשכרם ולהפריט חלק מהחברה הלאומית לאנרגיה. על כך מוסרים הבוקר עיתוני הנסיכות.

בסוף השבוע האחרון ניסה שר הנפט הכווייתי, אנאס א-סאלח, למנוע את השביתה הגדולה, אך ללא הצלחה יתרה. "אני קורא לעובדים להעדיף את האינטרס הלאומי ואת קול ההיגיון כדי למנוע מצב שבו מגזר הנפט בכוויית ייכנס למאבקים שיפגעו באינטרסים של המדינה,  על ידי החלשתו במישור המקומי והבינלאומי", הוא אמר. אולם איגוד העובדים לא השתכנע והגיב כי אין בשורה חדשה מפיו של השר.

2016-04-18_205025

השובתים בכוויית בפתח אחד המתקנים, אתמול (צילום: אל-ספיר)

יו"ר התאחדות עובדי הנפט והתעשייה הפטרוכימית בכוויית, סיף אל-קחתאני, אמר כי אלפי העובדים ישבתו עד שהממשלה תיענה לדרישותיהם וסיפר שהופסקה הפעילות באופן חלקי בחלק ממתקני הנפט במדינה. "ההיענות של העובדים לקריאות לשבות היא מעל לכל הציפיות", סיפר. תמונות של עובדי ענף הנפט מתאספים בנקודות שנקבעו מראש בבירה כוויית במקום להגיע לעבודתם פורסמו הבוקר בעיתונות המקומית. כ-13 אלף עובדים חברים באיגוד ועל פי ידיעות שפורסמו הבוקר, ממשלת הנסיכות מנסה לגייס עובדים ממצרים על מנת לשבור את השביתה.

 

כוויית היא יצרנית הנפט הרביעית מבין ארגון המדינות המייצאות נפט – שלושה מיליון חביות ביום. בעקבות הירידה הדרסטית במחירי הנפט, שמכבידה על התקציב של הנסיכות הקטנה בדומה לשכנותיה האחרות באזור, הודיעו השלטונות בכוויית בחודשים האחרונים על שורה של צעדי צנע, שכוללים בין היתר קיצוצי שכר לכל עובדי המגזר הציוברי שמספרם מוערך ב-20 אלף. כרגע, הפעילו השלטונות תוכנית חירום בעקבות השביתה, אך אם זו תימשך זמן רב תהיה לה ללא ספק השפעה לא מבוטלת על ייצור הנפט של המדינה וכנראה שגם השלכות מחוץ לגבולותיה.