עובדי ערוץ 13 פתחו בעיצומים נגד חיסול החדשות ופגיעה בזכויותיהם

עובדי ערוץ 13 פתחו היום (חמישי) בעיצומים נגד חיסול החדשות ופגיעה בזכויותיהם. ועד עובדי חדשות 13 שלח הודעה לעובדים ובה עדכונים על החרפת הצעדים החל מהבוקר.

על פי הוראות הוועד, העובדים ימשיכו לספק שידורים עבור חברת החדשות, אך לא יספקו שירותים כלשהם למשדרים שהיא איננה מפיקה: תוכניות הבוקר (למעט המבזקים המתחייבים בחוק), רצועת אחרהצהריים (18:00-16:45) והתוכנית "הצינור" (כולל הקלטות מוקדמות וצילומי חוץ המיועדים לתוכניות אלה). כתבים ופרשנים בלבד התבקשו שלא להופיע גם ברצועת הערב (18:45-18:00). המהדורה המוקדמת, המהדורה המרכזית והתוכנית "היום שהיה" – ישודרו כולן כרגיל.

כמו כן, כתבים, פרשנים, עורכים, עורכי משנה, צלמים, מקליטים, עורכי וידאו, גרפיקאים, אנשי ארכיון, דוגמי כרטיסים ועובדי בקרה (לרבות בימאים ועוזריהם) נדרשו גם כן שלא לשתף פעולה מחר עם התוכניות הללו (למעט ברצועת הערב). תדירות המבזקים בתוכנית הבוקר, שתוכננה לעלות מ-16 באפריל לשניים מדי שעה, תישאר מחר במתכונתה הקודמת. העובדים לא ישתפו פעולה עם כתיבה, עריכה, הגשה או שידור של מבזקים מעבר לתדירות זו. עוד נקבע כי בתוכניות חברת החדשות לא יקודמו תוכניות בידור, ריאליטי ותעודה של חברת "רשת" – לרבות באמצעות כתבות.

במכתב ששלח הוועד לעובדי חדשות 13, נכתב: "לצערנו, גם לאחר החלטת בית הדין לעבודה שמנעה פגיעה חדצדדית בעובדים לפחות עד לאחר 17.5, הערוץ עושה דין לעצמו ומוביל לפיטורים המוניים באופן חדצדדי ובניגוד להסכמות. במסגרת זו, נדהמנו לגלות באקראי כי דירקטוריון רשת צפוי להתכנס ביום שישי הקרוב עלמנת לאשר הפחתה של עשרות אחוזים מתקציב חברת החדשות באופן שיוביל אותה לפטר מיד עשרות עובדים, וממילא ירוקן מתוכן את המו"מ (שטרם החל) בינה לבין הוועד".

עוד צוין באיגרת ש"הגענו למסקנה שאין מנוס מלהפגין את כוחנו כעובדי חדשות 13 ואת נחישותנו למנוע את חיסול חברת החדשות המפוארת שבנינו. הידברות על ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה? בהחלט. מחטפים שבכסות הנגיף ירוקנו את חדשות 13 מנכסיה ושידוריה? לא ולא! בלב כבד ובהתאם להודעה שהעברנו בשבוע שעבר לבית הדין, אנו נאלצים לנקוט ממחר שורה של צעדים מצומצמים, המשמשים מבחינתנו אזהרה בלבד, בתקווה שלא יתעורר הצורך להחריף אותם בהמשך".