עובדי מעבדת 'קווליטק' פתחו בשביתה: דורשים לשמור על ההסכם בעת המכירה

עובדי מעבדת "קווליטק", העוסקת בבדיקות תקינה כחלק אורגני מחברת ההייטק ECI שבבעלות אמריקאית, פתחו בשביתה במחאה על כוונת ההנהלה למכור את המחלקה ל"חרמון מעבדות". המעבדה היא יחידה עסקית עצמאית בתוך ECI ובה מועסקים 17 עובדים, המאוגדים בהסתדרות יחד עם למעלה מ-700 עובדי החברה.

עובדי מעבדת "קווליטק" מפגינים בבנימינה (צילום: ועד עובדים)

לפני מספר שבועות התגלה לוועד העובדים כי בין הבעלים האמריקאים לבין "חרמון מעבדות" מתקיימים מגעים למכירת מעבדת "קווליטק". המגעים נעשו במחשכים, מאחורי גבו של ועד העובדים, למרות שבחברה מתקיימים יחסי עבודה קיבוציים. רק לאחר שהכריזו ועד העובדים וההסתדרות על סכסוך עבודה לפני כחודש וחצי, הסכימה הנהלת החברה לשבת עם ועד העובדים ולדון במעבר העובדים.

מאז שהוכרז הסכסוך התקיימו מספר הפגנות מול ביתו של בעלי "חרמון מעבדות", אלכס אוסוסקין, בבנימינה, בדרישה להעניק ביטחון תעסוקתי שיבטיח את המשך העסקתם ושמירה על תנאי עבודתם של העובדים אחרי השלמת העסקה, אך נכון להיום לא הושגו הסכמות בין שלושת הצדדים. כשלב ראשון, החלו היום עובדי המעבדה לעצור כל תהליך בדיקה פנימי של ציוד החברה מהלך שצפוי לעכב משמעותית תהליכי פיתוח של מוצרי החברה. העובדים שוקלים להחריף את השביתה ולעצור תהליכי בדיקה נוספים, ואף ישקלו להרחיב את השבעתה לכלל עובדי החברה.