עובדי מאפיית 'לחמנו' הפגינו שוב וחסמו צירי תנועה בקריית שמונה

עובדי המאפייה המרחבית "לחמנו" בקרית שמונה שבו הבוקר (שני) וחסמו צירי תנועה בעיר ושרפו צמיגים במחאה על סגירתה הצפויה. העובדים מוחים מזה שמונה ימים, אך למרות זאת ולמרות התערבות מצד חברי כנסת וגורמים נוספים, עדיין לא נמצא פתרון שיאפשר את המשך פעילותה. העובדים הניפו היום שלטים עליהם כתוב "גנץ מפקיר אותנו", "המאפיה זה בית ובית לא מחליפים ו"משרד הביטחון מפקיר את החזית" והודיעו על החרפת צעדיהם.

המשאיות של המאפייה המרחבית, הבוקר, בעת חסימת כבישים בקריית שמונה (צילום: מרחב הגליל העליון של ההסתדרות)

יצוין שמשאיות של מאפיית ״לחמנו״ חסמו אתמול את הכניסה לקריית שמונה. זאת מחאה על סכנת הפיטורים המרחפת מעל ראשם של כ-120 עובדי המאפייה. על אחת משאיות נתלה כרזה ובה נאמר "המאפייה זה בית ובית לא מחליפים". מוועד העובדים נמסר "זהו לא הצעד האחרון במאבק, השבוע נחריף את המאבק". עשרות מעובדי המאפייה הפגינו גם ביום חמישי שעבר במרכז העיר. שיירת משאיות יצאה ממאפיית "לחמנו" לעבר כיכר צה"ל, ועליהן עשרות עובדים שהפגינו במקום וקראו "לחםעבודה". העובדים חילקו כיכרות לחם לעוברים והשבים בבקשה להזדהות. בהפגנה נכחו ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן וסגנו, אופיר יחזקאלי, התומכים במאבקם. היום בשעות הצהריים, העובדים קיימו קבלת שבת בפתח המאפייה.

הפגנה נוספת נערכה ביום שלישי בשבוע שעבר סמוך לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. המאפיה, שפועלת מזה עשרות שנים מעסיקה כ-120 עובדים וחלק משמעותי ממוצריה מגיע לבסיסי צה"ל בצפון. לאחרונה התקיים מכרז לאספקת לחם עבור חיילי צה"ל, בו לא זכה המפעל הצפוני, דבר שעלול להביא לסגירת המאפיה. העובדים גם הפגינו וחסמו גם בשבוע שעבר את הכניסה לקריית שמונה.