עובדי טבע-טק ניתקו את החשמל למשרדי ההנהלה

 

עובדי חברת טבע טק שברמת חובב מחריפים את העיצומים: העובדים ניתקו אתמול בבוקר (יום ד') את זרם החשמל למשרדי הנהלת המפעל וקיימו הפגנה בשטחו. עשרות עובדים התכנסו מול המשרדים והפגינו נגד הודעת ההנהלה על השבתת הייצור בשני מתקנים במפעל והוצאה כפויה של עובדים לחופשה ללא הגבלת זמן. ניתוק החשמל הוא צעד נוסף בשורת צעדים שנקטו העובדים מתחילת השבוע, וביניהם קשירת כל המלגזות משטח המפעל לשער וחסימתו באמצעות שרשראות ברזל.
 
העובדים וההסתדרות מסרו כי ההוצאה כפויה לחופשה של עשרות עובדים הינה צעד חד צדדי המנוגד לחוק. יו"ר מועצת העובדים, בני קמחי, אמר: "הצעד האומלל של טבע מלמד על המצוקה בה שרויה הנהלת החברה. בזה אחר זה ממשיכים מנהלי החברה לבחור בצעדים חד צדדים ותוקפניים כלפי העובדים ונציגיהם. הדרך להפסקת העיצומים ולחזרה לשגרת העבודה ידועה לכל – טבלאות שכר ודירוג דרגה. אם הנהלת טבע תרצה להגיע להסכמות בעניין אנחנו מוכנים תמיד, אם הם יבחרו להמשיך בדרך של מאבק – אנו יודעים כיצד לפעול". 
 
יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הוסיף: "החרפת צעדי המחאה הבוקר באים בתגובה להתנהלותה הלא חוקית והחד צדדית של הנהלת טבע. צעדים אלו זוכים לתמיכה מלאה של ההסתדרות בנגב. מכאן יש שתי אפשרויות – להמשיך במסלול של מאבק, החרפות והידרדרות המצב או בדרך של משא ומתן והסכמות. ההחלטה בידי הנהלת טבע".