עובדי התאגידים העירוניים יפגינו בעת בישיבת מועצת העיר חיפה

עובדי התאגידים העירוניים יפגינו הערב (שלישי) בעת בישיבת מועצת העיר חיפה למען חתימה על הסכם קיבוצי ונגד העסקתם הפוגענית. העובדים קראו להשתתף במחאה שתתקיים בשעה 17:45 בבניין העירייה, רחוב חסן שוקרי 11.

2017-01-03_202757

עיריית חיפה מסרבת לחתום על הסכמים קיבוציים עם עובדי התאגידים. מאות עובדים, ביניהם עובד המוזיאונים, הכרמלית, התזמורת אתוס ועוד, סובלים מתנאי העסקה נחותים וחוסר ביטחון תעסוקתי. אביהו האן מסיעת הירוקים שהצטרף למאבק המשותף של עובדי התאגידים והגיש שאילתא בנושא במועצת העיר ובה נאמר "מדוע עיריית חיפה מסרבת לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדי התאגידים העירוניים? בחיפה עשרות תאגידים עירוניים וחלקם הגדול אינו תחת הסכם קיבוצי, רבים מהעובדות/ים משתכרים שכר מינימום מבזה. התנהלות העירייה במו"מ עם עובדי ונציגי התאגידים שמנסים להתארגן תחת הסכם קיבוצי מתנהל בחוסר תום לב, ואינה עולה בקנה אחד עם חובותיה במסגרת משפט העבודה הקיבוצי. המדיניות הנוכחית של עיריית חיפה היא לא לחתום על הסכמים קיבוציים עם עובדי תאגידים. כיום ישנם שתי התארגנויות ומאבקים של עובדים בתאגידים עירוניים: הכרמלית והמוזיאונים להתאגד תחת הסכם קיבוצי והעירייה עומדת בסירובה. בתאגיד המוזיאונים, התאגדו כמחצית מהעובדים תחת נציגות ארגון כח לעובדים במטרה לשלב את 120 עובדי המוזיאונים תחת הסכם קיבוצי תוך הכרזת סכסוך עבודה".

האן ביקש פירוט של התאגידים שנמצאים תחת הסכם קיבוצי ותאגידים שאינם תחת הסכם קיבוצי. ועוד "מדוע מתנגדת עיריית חיפה לחתימה על הסכמים קיבוציים עם עובדי התאגידים? מדוע מתקיימת הפליה בין התאגידים השונים אלה שקיימים הסכמים קיבוציים ואלה שלא?".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/368734100186555