עובדי המרכז הלוגיסטי וסניפי נגב קרמיקה ברחבי הארץ התאגדו בהסתדרות

כ-600 עובדי המרכז הלוגיסטי וסניפי נגב קרמיקה ברחבי הארץ התאגדו בהסתדרות. ההסתדרות הודיעה למנכ"ל נגב קרמיקה עומרי לוטן על כך שלמעלה משליש מהעובדים, יותר מהדרוש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות ובכך הפכו את ההסתדרות לארגון היציג בחברה.

2015-06-26_215600

במכתב שנשלח להנהלת נגב קרמיקה הודגש כי מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים על רקע רצונם של העובדים להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם ולייצר לעצמם ביטחון תעסוקתי. הליך ההתארגנות הושלם גם באמצעות אגף מרחבים בהסתדרות, שנציגיו סייעו באיסוף אישורי ההצטרפות מעובדי החברה מצפון ועד דרום.נגב קרמיקה מייבאת ומשווקת מגוון רחב של מוצרים לעיצוב הבית ומספקת אף ייעוץ אדריכלי. לחברה 14 סניפים וכן מרכז לוגיסטי גדול הממוקם בראשון לציון. לנגב מפעל ייצור בירוחם, בו מועסקים כ-200 עובדים שכבר מאוגדים בהסתדרות ונהנים מהסדרת זכויותיהם בהסכם קיבוצי שנחתם עם ההנהלה.

יצוין שבשבוע שעבר הודיעה נגב שיווק כי היא מכירה בהסתדרות הלאומית כארגון היציג של החברה. במכתב ששלח מרשה של החברה לשני הארגונים, עו"ד נחום פינברג, הוא ציין כי החברה תכבד כל הכרעה שיפוטית אשר תכריע ותקבע בדבר זהות ארגון העובדים היציג בחברה. לדבריו, לפניה של ההסתדרות אומנם לא צורפו כל מסמכים או נתונים, אך על-פי חוק, אסור למעסיק להתערב במחלוקת בין שני ארגוני עובדים על יציגות במקום עבודה. חרף דבריו של עו"ד פינברג, לעובדים שהתארגנו ברור עד מאוד כי ההנהלה מעדיפה את ההסתדרות הלאומית הנתפסת, תמיד, כ"נוחה יותר" למעסיקים.