עובדי המסעדה הוותיקה 'קפה נואר' התאגדו והכריזו סכסוך עבודה

עובדי "קפה נואר", המסעדה הוותיקה שהוקמה ברחוב אחד העם בתל אביב לפני עשרים שנה, התאגדו לפני מספר שבועות בהסתדרות על מנת להבטיח את התנאים הסוציאליים המגיעים להם ולהסדיר את תנאי עסקתם. יותר ממחצית מעובדי המסעדה, 70 במספר, דרשו להתאגד ובתוך כך חתמו על הצטרפות להסתדרות מעבר לנדרש כחוק כדי להחיל את ההתאגדות בוועד מסתפקת בכשליש מעובדי מקום העבודה.

2017-03-20_205413

"עד עכשיו פנינו להנהלה בדלתיים סגורות, ביקשנו פעם אחר פעם שיכירו בנו, בוועד העובדים. כמעט חודש עבר מאז ההכרזה (ההכרה בהתארגנות) ובינתיים כלום לא קרה, לא ננקט אף צעד מצד ההנהלה", אומר ל"דה מרקר" אוריאל לפידוס, העובד במסעדה למעלה משנתיים וחבר בוועד העובדים. "עד עכשיו חיכינו – נתנו להנהלה זמן לפעול, שיערנו שאולי הם צריכים קצת זמן כדי להיערך, אבל עצם זה שלא קרה כלום עד עכשיו מצביע שכנראה הם ראו בפנייה שלנו, שלא ננקט בה אף צעד ממשי, סימן לחולשה".

בעקבות גרירת הרגליים של מעסיקים, הכריזו אתמול (ראשון) העובדים על סכסוך עבודה.

"אנחנו לא מעוניינים להפעיל לחץ מיותר, אבל אנחנו כן רוצים להסדיר את הזכויות שלנו כחוק", הסביר לפידוס. "הדרישות האלה הן אלמנטריות ולגיטימיות, ולא מעבר. חבל לי שבמסעדה בה מתייחסים בכזאת אלגנטיות ללקוחות – לא מתייחסים באותה הדרך לעובדים. ומעבר לזה, לדעתי, אם יהיה הסדר קיבוצי, עם חוזה קיבוצי שיכיל ויחול על כלל העובדים – הרי כולם יצאו נשכרים, גם מצד ההנהלה וגם מצד העובדים. הרי ברגע שיכירו בנו, כולנו נגיע מאושרים יותר לעבודה ונשקיע יותר, כשנרגיש שמעריכים אותנו ולא דורכים עלינו".