עובדי החברה שתפעיל קווי האוטובוס בנגב הצפוני התאגדו בכוח לעובדים

עובדי החברה שזכתה במכרז להפעיל את קווי האוטובוס בנגב הצפוני התאגדו בחברת כוח לעובדים שהודיע להנהלה על יציגות. ועד העובדים בחברת דן בדרום הודיע אתמול (ראשון) להנהלת חברת התחבורה דן בדרום על התארגנותו בארגון כוח לעובדים שהפך לארגון היציג בחברה.

2016-02-15_202730

אוטובוסים של "דן בדרום" המיוצרים בסין (צילום: גולדן דרגון)

במכתב למנכ"ל החברה, יורי ברונשטיין, קורא הארגון להנהלת החברה לשבת עם הוועד ועם הארגון למשא ומתן על מנת לחתום על הסכם קיבוצי. חברת דן בדרום היא החברה הבת של דן, ומפעילה, החל מיום שישי שעבר את קווי התחבורה הציבורית באשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, אופקים, נתיבות, שדרות וקיבוצים ומושבים באזור, במקום חברת אגד תעבורה. בחודש מאי תחל החברה להפעיל גם את הקווים הפנים עירוניים באשקלון. בחברה מועסקים כ-250 עובדים.

שכרם הבסיסי של עובדי דן בדרום יהיה 39 שקל, השכר הענפי המקובל, אך שאר תנאי העסקתם צפויים להיות מהנמוכים בענף. כך נהגים אשר עברו מאגד תעבורה לדן בדרום יזכו לתנאים מופחתים ביחס להסכם הקיבוצי באגד תעבורה, ללא קרן השתלמות, או תשלום בגין שעת עבודה מפוצלות. "מרבית נהגי האוטובוס בארץ, חיים ממכרז למכרז", מסר אורי מושקה נציג העובדים באגד תעבורה באשקלון, שעתידים לעבור לדן דרום. "הפכנו להיות עובדי קבלן. התחלף הקבלן? הוותק שלנו מתאפס, חסר משמעות ותנאי העסקה שנאבקנו למענם משתנים בו במקום".

חברת דן בדרום היא חברת התחבורה הציבורית הרביעית שבה מוקם ועד של כוח לעובדים, לצד קווים, אגד תעבורה (בשניהם נחתם הסכמים קיבוציים) וסופרבוס. בכך מייצג הארגון למעלה ממחצית מנהגי התחבורה הציבורית המופרטת, ולמעלה משליש מנהגי התחבורה הציבורית (אוטובוסים) בכלל. לצד חתירה להסכמים קיבוציים, הוקם בארגון פורום ועדי התחבורה הציבורית שפעל כאמור להעלאת שכר הבסיס לנהגים, ופועל בימים אלה להשגת "ותק ענפי והסכם קיבוצי ענפי" המבטיח לנהגים הכרה בתנאים במעבר בין חברות בתום מכרז.