עובדי הוראה, עצמאים, גננות וסטודנטים הפגינו ביום מחאה נוסף נגד מדיניות הממשלה

עובדי הוראה, עצמאים, גננות וסטודנטים הפגינו אתמול (חמישי) ביום מחאה נוסף נגד המדיניות הכלכלית והחברתית של ממשלת המעבר הימנית. מאות עובדי הוראה הפגינו אמש ברחבת הבימה בתל אביב, במחאה על הפגיעה המתמשכת בזכויות המורים. במקביל, כאלף עצמאים, ובהם גם גננות פרטיות, הפגינו בכיכר רבין בתל אביב.

מורים מפגינים, אמש, בכיכר הבימה בתלאביב (צילום: ד"א)

בהפגנה של ארגונים עצמאיים בכיכר רבין השתתפו אלפים ובהם חברות וחברי ארגון הגנים הפרטיים, ארגון מעצבי הפנים, נציגי ענף המחול, התאחדות קבלי המיזוג והחימום, ארגון מנהלי בריכות השחייה ועוד. המשתתפים נשאו את השלטים: "זכויות צדק פרנסה", "מי יציל את הגן שלי", "עוד לא אבדה תקוותנו", "תנו אויר לעצמאים" ועוד.

בין היתר, בארגונים דורשים להשוות את תנאיהם לתנאי השכירים במשק, בנוסף לחיקוק חוק דמי אבטלה לעצמאים. בנוסף הם דורשים לשפר את המתווה שהוצע להם מ-30% ל-70% (כ-5 מיליארד שקל), הקמת קרן בערבות מדינה בגובה 60% ב-4 מיליארד שקל לעסקים בסיכון, החלת פטור מארנונה לעסקים שנשארו סגורים גם אחרי חודש מאי, איחוד שנות המס 2020-2019, והחלת מדיניות מס המאפשרת קיזוז הפסדים, פיצוי לעצמאים שהעובדים שלהם נמצאים בחל"ת או שהם נמצאים בבידוד. המפגינים דורשים גם תשלום דמי אבטלה לעצמאים בעלי עסקים שלא נפתחו בהוראת משרד הבריאות, ביטול היטל עובדים זרים בענף המסעדות ואולמות האירועים ועוד. הגננות מסרו שאיש לא הכין אותן לנהלים החדשים של התמודדות עם נגיף הקורונה. כמו כן, הן מעוניינות בסיוע כלכלי בשל הפסקת הפעילות בשבועות האחרונים.

באוניברסיטת תלאביב נערכה הפגנה נוספת, של הסטודנטים המתגוררים במעונות המופרטים של הקמפוס. דיירים במעונות יצאו למאבק בדרישה לקבל הקלות כלכליות בשל משבר הקורונה. שכר הדירה שלהם נותר כפי שהיה לפני המשבר, בשונה ממוסדות אקדמיים אחרים בארץ שנתנו לדיירים הקלות. הדיירים קיימו קראו בין השאר: "אנחנו דיירים ולא אסירים" ו"האוניברסיטה שכחה את הסטודנטים". הדיירים במעונות ברושים ואיינשטיין שברמת אביב מבקשים להכיר בוועד שבחרו, "כדי לייצג נאמנה את האינטרסים של הדיירים ואת צורכיהם".