עובדי הדואר מחריפים את עיצומים הדואר: השרים לא יקבלו מכתבים

 

עובדי הדואר הודיעו הבוקר כי ממחר (יום ב') הם מחריפים את העיצומים ויפסיקו את חלוקת הדוארלחברי הכנסת ולשרים בקריה, בירושלים. כמו כן, תופסק חלוקת הדואר למשרדי הממשלה בכל רחביהארץ. בנוסף, בישיבה שכינס ועד עובדי הדואר היום (יום א') הוחלט כי בכל בוקר יתכנס מטההמאבק ויחליט אילו עיצומים יינקטו בכל יום מחדש.
 
העובדים נוקטים בעיצומים בשל הסחבת במתן רשת הביטחון לדואר ישראל עלמנת למנוע פיטורי עובדים. רשת שכזו הובטחה ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לפני כשנה, עם פתיחת התחרות בשוק הדואר הכמותי. אולם הדיונים בין משרדי התקשורת והאוצר על אופןמתן רשת הביטחון, במזומן או באישור להעלאת עמלות, עוד נמשכים. מההסתדרות נמסר, כיההבטחה לעיני היא לרשת ביטחון בסך של 63 מיליון שקל.
 
העובדיםהחלו בעיצומיםלפני כשבועיים, וכרגע נמנעים מחלוקת קצבאותהביטוח הלאומי, מחלוקת הדואר ביישובי הפריפריה, מהעברת חולים בין הקופות ומשיתוףפעולה עם פקחי משרד התקשורת. לאחרונה הקים הוועד ועדת חריגים ופתח מחדש את הסניפיםבשדרות ועוטף עזה בעקבות ביקורת ציבורית, בין השאר של חברי הכנסת בוועדתהכלכלה.
 
יו"ר וועד עובדי הדואר, ברוך ויצמן, מסר כי "העובדה ששר האוצר ושר התקשורת אינםמסוגלים להגיע לפתרון ביניהם לא צריכה לבוא על חשבון העובדים ועל חשבון הציבור. מדובר באטימות לשמה".