עובדי בנק ישראל פתחו בעיצומים: חוששים ליציבות הניהולית של הבנק

עובדי הבנק פתחו בעיצומים בגלל חששם ליציבות הניהולית של הבנק. במכתב חריף ששיגר ועד עובדי הבנק לחברי הוועד ושפורסם הבוקר (רביעי) ב"כלכליסט" נכתב, כי החשש נובע מעזיבתם של שבעה בכירים בשנה האחרונה את הבנק, בהם: המפקח על הבנקים, ראש חטיבת המטבע, מנהל כוח אדם ודובר הבנק. לדברי הוועד, "חלקם השאירו כיסאות ריקות, ועדות איתור מתעכבות, או לא מאוישות". זאת לטענת הוועד, בשל התנהלות בעייתית והיעדר שקיפות שמוביל ל"חשש אמיתי ליציבות הניהולית של בנק ישראל".

בנק ישראל בקריית הממשלה, ירושלים (צילום: פיקיוויקי)

 

לפי המכתב, לאחרונה עובדי הבנק היו קורבן להתנהלות חמורה של נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, ומנהלים נוספים בהנהלת הבנק, אשר פוגעת לטענתם בזכויות העובדים. במכתב, אין פירוט על אילו זכויות מדובר, אך עולה כי המאבק של עובדי הבנק הוא לא לגמרי "למען הבנק" ובשלב מסוים יגיעו דרישות הקשורות לתנאי העסקתם.

במכתב דורשים העובדים לשבת עם מנכ"ל הבנק, חזי כאלו, שהגיע אף הוא לגיל פרישה וצפוי לעזוב בתקופה הקרובה, כדי לפתוח במו"מ. לפי העובדים, בימים האחרונים חל "ערעור מערכת היחסים שנבנתה בין הנהלת הבנק לעובדיו עד למינויו של הנגיד, תוך מעורבות פעילה של אינטרסנטים, בעלי תפקידים, שפועלים באופן המסכן את פעילותו התקינה של הבנק".