עובדי בית החולים האיטלקי בנצרת התאגדו בהסתדרות

עובדי בית החולים האיטלקי בנצרת התאגדו בהסתדרות ואתמול אספו כ-200 טפסי הצטרפות לארגון העובדים. בבית החולים מועסקים כ-390 עובדים. על כך מסר אמש (רביעי) יו"ר אגף השוויון בהסתדרות, סוהיל דיאב, העומד בראש סיעת חד"ש. דיאב השתתף במפגש של "פרלמנט העובדים" שנערך בתלאביב, ביוזמת אקטיב העובדות והעובדים של חד"ש ומק"י. לדבריו, "בית החולים האיטלקי הוא אחד ממקומות העבודה הגדולים בעיר והתארגנות העובדים שהחלה ביוזמת העובדים, במקום בו היו בעבר רק 28 חברי הסתדרות. ההתארגנות הינה חשובה במיוחד ותקרין על כל מקומות העבודה בעיר". יצוין שבעיר פועלים שלושה בית חולים, בעיר בה אין מוסדות בריאות ציבוריים או ממלכתיים: בית החולים המשפחה הקדושה ("האיטלקי", כלשון תושבי העיר), בית החולים ע"ש סנט וינסנט ("הצרפתי") ובית החולים נצרת אי.אמ.אמ.אס ("האנגלי"). כולם קשורים בכנסיות ומסדרים שונים.

2015-12-03_193526

בית החולים המשפחה הקדושה של נצרת (צילום: אתר בוקרה)

בשיחה עם פעילי האקטיב, סקר סוהיל את פעילותו הענפה של אגף השוויון והדגיש שהוא הוקם כדי לתת מענה לקבוצות העובדים המוחלשות בישראל: עובדים פלסטינים, מהגרי עבודה, נכים ובעלי מוגבלויות ואנשי קהילת הלהט"ב. עוד פועל האגף לקידום התארגנות של העובדים במקומות העבודה בייחוד של צעירים. בשנה הקרובה האגף יקיים סמינר רב משתתפים של צעירות וצעירים המארגנים מקומות עבודה או המוכנים לקחת חלק בהתאגדות עובדים.

בהתייחסו להתארגנות העובדים באוכלוסייה הערבית, אמר דיאב "אני שמח על התארגנות בית החולים הנצרתי. אך לצערי על כל התארגנות שקמה ישנן עוד 10 שנכשלו או אינה מתקדמות". "המשק הערבי במתאפיין במקומות עבודה קטנים ובינוניים וברבים מהם העובדים, ובייחוד העובדות, מנוצלים עד דק עד כדי אי תשלום שכר מינימום כחוק". לדבריו קיים שינוי תודעתי בקרב מעמד העובדים בישראל. "מאז המחאה החברתית אנו רואים התגברות של התארגנות העובדים. בניגוד למגמה במדינות קפיטליסטיות מסוימות, כגון ארה"ב בה רק 12% מהעובדים חברים באיגודים המקצועיים, בישראל ורק בשנה שעברה, 170 אלף עובדים הצטרפו להסתדרות ואלפים רבים התאגדו בארגונים נוספים".