עובדות הניקיון באוניברסיטת תל-אביב הכריזו סכסוך עבודה

ועד עובדות הניקיון באוניברסיטת תל אביב, המאוגדות בכוח לעובדים, הודיע לחברת הקבלן, החברה הרבלאומית ISS, בו הן מועסקות על סכסוך עבודה. זאת, בעקבות סירוב הנהלת החברה להכיר בכוח לעובדים כארגון היציג באוניברסיטה ולנהל עם ועד העובדים משא ומתן לכינון הסכם קיבוצי כנדרש בחוק. הפנייה לחברת הקבלן נעשתה כבר באמצע ספטמבר ורשימה של למעלה משליש מ-140 העובדות החברות בארגון(כנדרש בחוק) הועברה להנהלת ISS. "תחילת שנת הלימודים, היא התחלה של דף חדש גם מבחינתנו" מסר עלי תולת אשר נבחר לפני כשבועיים כיו"ר וועד העובדים. " הבהרנו בעבר, בסיוע אגודת הסטודנטים, כי לא נעמוד מנגד מול הכוונה לפטר עובדים. התעלמות ההנהלה מעידה כי ללא מאבק, נשאר עדיין שקופים בשבילם".

ועד העובדות הוקם לאור שורה של פגיעות בתנאי ההעסקה של העובדות ובהן הפרת זכויות להן זכאיות העובדות על פי חוקי העבודה וההסכמים הקיבוציים הרלוונטיים. הפרת זכויות כמו הפרשי שכר שלא משולמים במועד, החזר נסיעות שלא משולם ואי הכרה בוותק המתאים וגם על אי תשלום של חצי שעת הפסקה, הגם שחברת ISS מקבלת על כך תשלום.

2014-11-05_193426

בחירות לוועד עובדות ועובדי הניקיון באוניברסיטת תל אביב שהכריזו על התארגנותם בכוח לעובדים בראשית ספטמבר (צילום: כוח לעובדים)

לפני כעשרה ימים נערכו לראשונה בחירות לוועד עובדות ועובדי הניקיון באוניברסיטת תל אביב. שבע עובדות ועובדים נבחרו לוועד, באחוזים הצבעה גבוהים מן הצפוי: עלי תולת, מנצור עמאש, מלכה בוטבול, גיבייה מלש, הגר אבו דחל, ברכה בן מאיר וסבטלנה רפאלוב. תולת, ראש הועד הנבחר, מסר לאחר הבחירות: "התארגנות העובדות ועריכת הבחירות הם צעד אמיץ ומרגש שהיה לנו, אחד האתגרים הקשים והמעניינים. הוא חשוב לנו מאוד כעובדים וועד.  אחרי הרבה מאמצים ועבודה ממושכת וניסיון שכנוע אפילו לעובדים שהיו מהססים לבחור זה נגמר בהצלחה גדולה והיסטורית, הראשונה בקרב עובדות הניקיון האמיצות. אני עלי תולת שנבחרתי לתפקיד ראש הוועד, חשוב לי מאוד שכול חברי הועד יהיו יד אחת ולא לקבל שום החלטה בלי הסכמה של הוועד גם כן כוועד צריך להיות בקשר מתמיד העובדים ולעדכן אותם במה שקורה. אנחנו עכשיו ואחרי כל ההצלחות שהושגו מצפה להשגת הסכם קיבוצי היסטורי ולהגיע עם האוניברסיטה להסכם שיישר את היחס והתנאים לכלל עובדי הניקיון זה מצד אחד ומצד שני עם חברת הקבלן. חשוב מאוד לשמור על הישגים וזכויות של העובדים אחרי כניסתה של חברת הקבלן החדשה בחלק הדרומי של האוניברסיטה . חשוב לי כחבר אספת הנציגים שנגיע לייצוג של כלל עובדי ISS ולתרום כמה שאני יכול".