סקר חדש בתל אביב: חולדאי וחנין עולים לסיבוב השני

 

שבועיים וחצי לפני הבחירות המקומיות מצביע סקר מכון דחף בהנהלת מינה צמח עבור "ידיעות תל אביב" על סיכוי שראש עירייה המכהן בת"א-יפו, רון חולדאי וח"כ דב חנין (חד"ש), המועמד לראשות העיר מטעם הרשימה "עיר לכולנו", עולים לסיבוב השני. חולדאי אמנם זוכה ל-41 אחוזי תמיכה, אולם הוא נמצא על הגבול שיגרור אותו לסיבוב שני מול חנין, שמפתיע וזוכה על פי הסקר ל-22 אחוזים.  בסקר קודם, שנערך על ידי המקומון של "מעריב" לפני שבועיים, קיבל חולדאי 37 אחוז מקולות משתתפי הסקר ואילו חנין 17 אחוז.
 
עוד חושף הסקר של "ידיעות תל-אביב", כי חנין מביס את חולדאי בקרב קבוצות הגיל הצעירות, שם הוא זוכה לתמיכה כפולה מזו של ראש העירייה. במילים אחרות: מי שעל פניו יכולים להכריע את הבחירות הם צעירי תל אביב. הסקר של מכון "דחף" נערך ב-2 באוקטובר, והוא כלל 501 נשאלים. אחוז הסטייה בו עומד על 4.5 אחוז, ותוצאותיו כוללות, בניגוד לסקרים אחרים, רק את הנשאלים שהשיבו כי יצביעו בוודאות (45 אחוז).
 
כאמור, 45 אחוז מנשאלי הסקר אמרו כי יגיעו להצביע בוודאות. 27 אחוז שוקלים בחיוב להגיע להצביע, השאר עדיין לא החליטו או לא יגיעו להצביע. רוב אלו שאמרו כי יגיעו בוודאות להצביע הם גברים. המשמעות: אחוז ההצבעה הנמוך וריבוי המועמדים משחקים לטובת חולדאי. פרישתם של חלק מהמועמדים, יחד עם אחוזי הצבעה גובהים יותר, עשויים לגרום לסיבוב שני.