סמוטריץ' תקף את ועד עובדי הרכבת בגלל מחדלי ההנהלה בהפעלת הקו לירושלים

"האישה שבתמונה היא זו שבבריונות בלתי חוקית וחסרת אחריות פוגעת בכם ומנסה לפגוע בפתיחת קו הרכבת המהיר לתל-אביב בלוח הזמנים המקורי" כך כתב הבוקר (שני) שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ומראשי מפלגת ימינה על יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעי בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ושאליו צירף את תמונתה של אדרעי.

הקו ת"א-ירושלים (צילום: רכבת ישראל)

 

הדברים נכתבו בעקבות מחדלי ההנהלה בהרצת קו הרכבת החשמלי במלוא אורכו בין תחנת נבון בכניסה לירושלים לתחנת ההגנה בתל-אביב. הקו פועל כיום במתכונת חלקית מירושלים עד נתב"ג ומשם הנוסעים עוברים לרכבת בקו נתב"ג תל-אביב. פתיחת הקו המלאה שתוכננה לאפריל 2018 נדחתה מספר פעמים בשל קשיים הנדסיים, בטיחותיים ותפעוליים שונים שאינם קשורים לוועד או לעובדים.

בתגובה, מסר ועד עובדי הרכבת כי "מביך ועצוב לקרוא מה שיש לשר התחבורה סמוטריץ' לכתוב לציבור מבלי שיודע דבר וחצי דבר על יו"ר הועד או על עובדי הרכבת – גם לא על העניינים שהתיימר לכתוב עליהם. אין ספק שלולא הייתה אישה עומדת בראש הועד לא היה השר מצרף תמונה ומתייחס אליה בלשון מסיתה. לצערנו, הסגנון, המילים שבחר וסילוף העובדות מעידים על השר יותר מאשר על ועד העובדים והעומדת בראשו".

עוד מסר ועד העובדים בתגובה כי "שר התחבורה מעולם לא החליף עם יו"ר הועד או עם כל גורם אחר בוועד אף לא מילה אחת. אבל זה לא מנע ממנו לפרסם את דברי הבלע והשקר חסרי האחריות שפרסם היום. חבל שבעיני השר סמוטריץ' האמת איננה אופציה ובירור העובדות מיותר. העיקר הרפש והסיסמאות – גם אם הן ריקות מכל תוכן. ועד העובדים לא נתן שום הוראה על שיבושים או עיצומים ולא סתם ביה"ד לא הוציא אתמול שום צו נגדו אלא להפך, הורה להנהלה לא לבצע שום מיקור חוץ בתקופת המו"מ. אנחנו קוראים לשר להיפגש עם ועד העובדים ולהכיר, לפחות באופן שטחי, את העובדות לפני שהוא מגבש דעה כלשהי ומפיץ הכפשות נטולות בסיס לציבור".