סכסוך עבודה ברשת לקראת המיזוג עם ערוץ 10; שביתה במכינה באונ' חיפה

ההסתדרות הכריזה אתמול (שני) על סכסוך עבודה ברשת 13 על רקע המיזוג הצפוי של החברה עם  ערוץ 10. ההכרזה על סכסוך העבודה מגיע מכיוון שלדברי ההסתדרות לא הושלם המשא ומתן עם עובדי רשת להסדרת זכויותיהם בעקבות המיזוג.

2018-12-11_204310

על פי הצהרות בעלי המניות בשני הערוצים, הערוץ אמור להתחיל את שידוריו ב-1 בינואר. בהסתדרות אומרים כי עובדי רשת חוששים שהדבר יביא לשינויים מבניים וארגוניים מרחיקי לכת אשר יסכנו את ביטחונם התעסוקתי. הסכסוך נוגע לכ-220 עובדי רשת במגוון תפקידים, בהם טכנאי שידור, עובדי שיווק ומכירות, פרומו, דיגיטל, כספים, מינהל ומזכירות.

עובדי רשת התאגדו בהסתדרות בחודש שעבר. השבוע פנה ועד הפעולה של העובדים להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בערוץ, וזה אושר היום. משמעות הדבר שעובדי רשת יוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים כבר בעוד שבועיים – לקראת סוף חודש דצמבר ועוד לפני השקת הערוץ הממוזג.

בהסתדרות דורשים מהנהלת רשת לשמור על זכויות עובדיה ולדון בתנאי העובדים בהליך הארגון מחדש של החברה המשותפת. יצוין כי קיים סכסוך עבודה פתוח גם בקרב עובדי ערוץ עשר ועובדי חדשות עשר. על פי הערכות, המיזוג יוביל לפיטוריהם של כ-100 עובדים לפחות, ועם השליטה של בעלי ערוץ עשר בערוץ הממוזג, נראה שרוב המפוטרים יגיע מרשת. מוועד הפעולה של עובדי רשת נמסר: "התעוררנו השבוע למציאות שבה המיזוג המתוכנן הפך לעובדה, והחשש לביטחוננו התעסוקתי הפך למוחשי ומידי. בחרנו בהתאגדות מתוך אמונה כי הערבות ההדדית היא נחלת עובדי רשת".

אתמול גם הפגינו מורי המכינה באוניברסיטת חיפה. זאת על פי החלטת ארגון הסגל הזוטר המחריף את המאבק נגד הנהלת המוסד להגנת הזכויות של מורי המכינה האוניברסיטאית שובתים זה ארבעה שבועות. בהפגנת המחאה בקמפוס החיפאי השתתפו מרצים חברי הסגל הזוטר וסטודנטים שתומכים במאבקם של מורי המכינה.

הדרישות של מורי המכינה כוללות צמצום היקף משרתם של המורים בשלוש שעות אקדמיות כנהוג בשאר המוסדות האקדמיים, מתן הקלות בעומס ההוראה לפי קריטריון של גיל ומצב משפחתי ויצירת מנגנון שיבטיח ביטחון תעסוקתי למורים.