סכסוך עבודה בישראכרט; בקואופ דורשים העסקה באמצעות הסכם לאחר המכירה

ועד עובדי הקואופ בראשות אורי צורף, המייצג כ-900 עובדים המאוגדים בהסכם קיבוצי, הזהיר אתמול (ראשון) במכתב ששלח אל נאמני הרשת כי העובדים לא יסכימו לרכישה שלא תשמור על זכויותיהם. המשמעות: על הרוכש לרכוש את החברה יחד עם ההסכם הקיבוצי של העובדים והוועד. העובדים, באמצעות עו"ד גלילה הורנשטיין, מזהירים את הנאמנים, עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב, כי פגיעה בהם "עלולה לסכל את המכירה ולגרום לנזק בלתי הפיך, שלא נעבור עליו בשתיקה".

2019-01-21_195749

כמו כן, ההסתדרות הודיעה אמש על סכסוך בקבוצת ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בענף המוחזקת על ידי בנק הפועלים. על כך הודיע ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, ועדכן על כך את מנכ"ל ישראכרט רון וקסלר. הסכסוך יחול על כ-1,200 עובדי הקבוצה.

הפרידה הצפויה בין בנק הפועלים לישראכרט מעוררת חשש של העובדים לגבי המשך העסקתם. על כן, העובדים דורשים לדעת מה יהיה גובה המענק שהם יקבלו מהבנק בעת הפרידה מישראכרט. ההודעה על סכסוך העבודה, שהגיעה בעקבות הבקשה של ארגון העובדים בראשותו של אהוד מלך, נובעת מהמבוי הסתום במשא ומתן בין הנהלת הקבוצה ובנק הפועלים, לבין נציגות העובדים. המשא ומתן נסוב סביב הסדרת תנאי העובדים במקרה של שינוי השליטה בקבוצה, לרבות תשלום מענק המכירה. לאחר תקופה ארוכה של ניסיונות הידברות, הנהלת הפועלים הקשיחה את עמדותיה ובימים האחרונים אף הניחה על שולחן המשא ומתן הצעה נמוכה מכל ההצעות שהעלתה עד כה.

מלך מסר: "ועד עובדי ישראכרט מחויב לפעול ולשמור על זכויות עובדי החברה. בשל כך פנינו להסתדרות החדשה במטרה להכריז על סכסוך עבודה ובכוונתנו לפעול ככל שנדרש במסגרת החוק במטרה למנוע את הפגיעה בציבור העובדים".