סוף טוב – הכל טוב: הושלמה התארגנות העובדים בסודהסטרים שליד העיר רהט

כ-1,200 עובדי סודהסטרים תעשיות התאגדו בהסתדרות והוקם ועד פעולה בחברה, כך הודיעה ההסתדרות למנכ"ל סודהסטרים בישראל. המצטרפים להסתדרות הם עובדי מפעל הייצור של החברה שנמצא בפארק התעשייה עידן הנגב, שליד רהט. מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים על רקע רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולהסדיר את זכויותיהם בהסכם קיבוצי. ההנהלה ניסתה למנוע בשבועות האחרונים את ההתארגנות ואף איימה בפיטורים, אך נחישותם של העובדים גברה אל איומיה.

2016-11-22_205306

חברת סודהסטרים ישראל היא חלק מקבוצת סודהסטרים הבינלאומית שפעילה בלמעלה מ-40 מדינות. החברה בישראל אחראית לשיווק ולהפצה של מוצרי סודהסטרים ובריטה בכ-3,000 נקודות ברחבי הארץ. לפני כשבוע וחצי הנהלת החברה פרסמה דוח ביצועים על הרבעון השלישי לשנת 2016, ממנו עולה כי הכנסות החברה עלו ב-12.9% ל-124 מיליון דולר, בהשוואה ל-110 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

מוועד הפעולה של עובדי סודהסטרים נמסר: "היום עשינו היסטוריה וזקפנו את קומתם של העובדים והעובדות בסודהסטרים. אנו מצפים למו"מ פורה שיסתיים בבשורה אמיתית לעובדים בהיבטים של תנאי העבודה, הביטחון התעסוקתי וכמובן בנושא השכר". יצוין שעד לפני כשנה המפעל פעל בהתנחלות, אך עקב קמפיין חרם בינלאומי מנהליו החליטו להעבירו למדינת ישראל.