נתניהו בדרכו של ליברמן: הציע לאמריקאים מסירת ואדי ערה לרשות תמורת סיפוח התנחלויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו של שר הביטחון אביגדור ליברמן: הוא הציע ליועצו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר ולשליח האמריקאי ג'ייסון גרינבלט, כי במסגרת הסדר קבע עם הפלסטינים יועברו היישובים הערבים באזור ואדי ערה לשליטה פלסטינית ובתמורה ישראל תספח חלק מההתנחלויות. כך פורסם אמש (חמישי) בערוץ 2 בשם "גורמים מדיניים בישראל". הגורמים המדיניים, שביקשו לשמור על עילום שם, ציינו כי נתניהו העלה את הרעיון בשיחות שהתקיימו במהלך ביקורו של קושנר בישראל לפני מספר שבועות.

\2017-07-28_193045

ח״כ ד״ר יוסף ג׳בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), תושב העיר אום אל פחם, תקף בחריפות את דבריו של ראש הממשלה: "נתניהו לא מפספס שום הזדמנות להמשיך את מסע ההסתה והדהלגיטימציה שלו נגד הציבור הערבי ונגד הנהגתו. בדרך הוא מפגין גם הרבה בורות בהשוואה שהוא עושה בין האזרחים הערבים לבין המתנחלים".

"האזרחים הערבים קיבלו את אזרחותם בישראל לא בחסד מהממשלה אלא בזכות העובדה שהם מתגוררים במולדתם. זאת בניגוד מוחלט למתנחלים בגדה המערבית ששוהים שם באופן בלתי חוקי על אדמות שהם גזלו בכוח מבעליהם הפלסטינים", הדגיש ח"כ ג'אברין."הלכה למעשה, נתניהו קורא לביצוע שני פשעי מלחמה: טרנספר כפוי לאזרחים הערבים, וסיפוח התנחלויות לא חוקיות. גורלם של פושעי מלחמה יהיה בבית הדין הפלילי בהאג", הוסיף.

חברת סיעתו של ג'בארין ,ח״כ עאידה תומאסלימאן, הוסיפה: "יצא השד מהמרצע ונתניהו הראה את פניו האמיתיות כלפי האוכלוסייה הערבית. מה שהיה תוכנית של ליברמן אומץ ע״י ראש הממשלהתושבי ערה לא רק אזרחי המדינה הם גם ילידים היושבים על אדמתם, ואין להשוות אותם עם מתנחלים היושבים על אדמת עם אחר. אנחנו האזרחים הערבים איננו חלק מכל משוואה כזו ואיננו מוכנים לשלם שוב את המחיר של מדיניות הכיבוש וההתנחלויות".