נציג רוסי בכיר מזהיר את אסד: עמדתו נוגדת את מאמצי השלום של רוסיה

שגריר רוסיה לאו"ם הזהיר הבוקר (שישי) את נשיא סוריה, בשאר אסד, בשל הבטחתו לכבוש מחדש את כל שטחי המדינה. לפי ויטלי צ'ורקין, שהתראיין לעיתון הרוסי "קומרסנט", אסד יעמוד בפני "השלכות חמורות" אם הוא לא יפעל לפי הקו של מוסקבה במסגרת התהליך הפוליטי שהיא מקדמת.

2016-02-19_194716

שגריר רוסיה לאו"ם ויטלי צ'ורקין (צילום: פראבדה)

"רוסיה השקיעה רבות במשבר הזה. מבחינה פוליטית, מבחינה דיפלומטית ועכשיו גם מבחינה צבאית", הסביר השגריר את הביקורת הקשה כלפי בעל הברית הקרוב, שהתייחס להבנות שהשיגה רוסיה בשבוע שעבר במינכן עם ארצות הברית ומדינות נוספות סביב הפסקת אש בסוריה. לכן, הוסיף צ'ורקין, "אנחנו רוצים שגם אסד יגיב לכך באופן חיובי". הוא אמר עוד כי עמדתו של נשיא סוריה נוגדת "את המאמצים הדיפלומטיים שאותם רוסיה מפעילה".

"אם סוריה תפעל בהתאם להנהגה הרוסית למען פתרון הזה, אז יש לה סיכוי לצאת מן המשבר בדרך מכובדת", הבהיר. "אם בצורה כלשהי הסורים יסטו מהנתיב הזה וזאת דעתי האישית יכולה להיווצר סיטואציה קשה מאוד. אם היא תמשיך לפעול לפי הרעיון ששום הפסקת אש אינה נחוצה וכי עליה להילחם עד לניצחון, אז העימות יימשך זמן רב ומפחיד לדמיין זאת". על ההבנות שהושגו במינכן בשבוע שעבר אמר צ'ורקין כי "אני מקווה שדמשק מבינה שזאת הזדמנות יוצאת דופן עבור סוריה אחרי חמש שנים של הרס מוחלט".

לריאיון המלא שפורסם הבוקר בעיתון הרוסי (ברוסית): http://www.kommersant.ru/doc/2919182