נציגי העובדים דורשים לבטל את החופשות הכפויות בתאגיד השידור הציבורי

מנכ"ל ארגון העיתונאים, אלי גרשנקרוין, ומזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המדינה, שאול אידה, פנו אתמול (ראשון) למנכ"ל התאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ, בדרישה להחזיר לעבודה את העובדים בתאגיד שהוצאו לחופשה כפויה. זאת לאור העובדה שבתקנות לשעת חירום שאושרו ביום שישי בישיבת הממשלה הוחרג התאגיד לחלוטין מחובת צמצום כוח האדם שחלה על רוב משרדי הממשלה.

שידורי "כאן" ערוץ 11, השבוע (צילום: מסך)

במכתב ציינו השניים כי החלטת הממשלה מבטאת את החשיבות שמייחסת ממשלת ישראל לקיומו של שידור ציבורי איכותי, ראוי ומהימן ואין זה סביר כי דווקא בזמן זה שקיימת חשיבות רבה להמשך השידור, התאגיד מצמצם את כוח האדם שלו ושולח עובדים רבים (וביניהם כתבים) לחופשה כפויה.

עוד כתבו במכתב כי "כמובן שיש להגיע למצב שבו כל עובדי התאגיד שיכולים לבצע את עבודתם מהבית, יתאפשר להם לעשות כן, ורק העובדים שחייבים להגיע למתקני התאגיד לצורך עבודתם, יצטרכו לעשות זאת. עוד נזכיר שהתאגיד הינו גוף המתוקצב על ידי המדינה וההכנסות שלו אינן נפגעות כתוצאה מהמשבר (בניגוד לגופי תקשורת פרטיים שחווים פגיעה משמעותית בהכנסות מפרסומת), ולכן אין כל הצדקה עניינית לפגיעה בעובדי התאגיד על ידי הוצאתם לחופשה כפויה, על חשבון ימי החופשה שלהם, דווקא בתקופה זו שעבודתם נדרשת יותר מכל." בסיום המכתב כתבו השניים לאלדד קובלנץ: "הבחירה שלכם לפעול דווקא עכשיו בסד"כ חסר ומוגבל לא מובנת ולא מקובלת עלינו, ולפיכך נבקש להודיע בהקדם על ביטול מדיניות החופשות הכפויות."

יצוין שהעיתונאית לוסי אהריש פוטרה בימים האחרונים מתאגיד השידור הציבורי ולא תנחה יותר את התכנית היומית של "סוכן תרבות" שאותו היא מגישה בצוותא עם קובי מידן, שבוע בלבד לאחר שעלתה התכנית במתכונת זו. זאת, בשל השתתפותה בהפגנה מקוונת של ארגון "דרכנו". אהריש כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "שבוע טוב ובריא לכולם. אני כבר לא אהיה איתכם היום ב'סוכן תרבות'. אלה ימים לא פשוטים. ומי שאוהב את המדינה הזאת והיא יקרה לו לא יכול לשבת מהצד. אף פעם לא ידעתי לשבת מהצד, גם אם זה עולה לי בכסף ופרנסה".